IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Уменията, които са ви нужни, за да успеете в кариерата

24 юни 2014 09 21

Извън нещата, които са вписани в длъжностната ви характеристика

Снимка: thinkstockphotos.com

Снимка: thinkstockphotos.com

Ако искате да постигнете успех в кариерата, особено ако работите в голяма компания, трябва да владеете не само нещата, които са вписани в длъжностната ви характеристика, но и да притежавате някои други умения.

Независимо от индустрията, за която работите или позицията, която заемате, вие трябва да усъвършенствате някои умения, свързани с взаимодействието ви с други хора. Трябва да намирате начин да се разбирате с вашия ръководител, да имате правилен подход към конфликтите, да умеете да се интегрирате и т. н.

Ето и част от тези „по-различни“ умения, които обаче са от съществено значение за успеха ви в службата:

1. Емоционална интелигентност

Може да сте най-добрият професионалист в света, но ако колегите ви ви отлъчат от екипа, дори и мениджърът няма да може да ви помогне. Затова трябва винаги да проявявате разбиране към сътрудниците си и да изградите едно добро разбирателство с тях. Избирайте внимателно битките си, както и времето, кога да се впускате в такива.

2. Уравновесеност

Човек трябва да умее да остава спокоен в по-напрегнати ситуации. Така той може да реагира много по-рационално и обективно, отколкото ако е гневен или ядосан. Освен това повишаването на тон и затръшването на врати, няма да ви създадат добра репутация в службата. Дръжте се максимално уравновесено и зряло в спорните ситуации, дори когато ви идва да избухнете като бомба.

3. Умение за обратна връзка

Човек винаги трябва да е отворен за обратна връзка, ако иска да се развива професионално в голяма компания с йерархия, много отдели, купища колеги и дузина шефове. Не настръхвайте при всяка критика, а също така не реагирайте отбранително на забележките. По-добре се замислете какво наистина можете да направите по-добре, така че да не ви критикуват друг път. Когато сте мениджър, умението за обратна връзка е още по-важно.

За да управлявате добре, вие трябва да можете да си взимате поуки от практиката и да адаптирате вашия подход на управление към по-нетърпеливите индивиди от екипа си.

4. Благоприличие

Не е изненада, че благоприличието е включено в този списък, тъй като всички ние искаме да работим с колеги, които се държат учтиво и възпитано, уважават чуждото мнение и действат с истинска грижа за благото на фирмата.

5. Почтеност

Това значи, че когато допуснете грешка, която се е отразила зле на целия ви екип, то трябва да можете да си я признаете, а не да прикривате действията си и да се правите „на ударен“. Ако си изградите репутация на почтен служител, тя ще ви се отплати. Шефовете ви ще знаят, че вашето мнение е честно и обективно и ще го вземат по-сериозно. Ако сте мениджър и вашият екип знае, че сте справедлив съдия, служителите ви ще са по-склонни да вярват на решенията ви, дори когато не са напълно съгласни с тях.

6. Любезна самоувереност

Ако сте твърде самоуверени, то вие може да станете твърде доминираща личност и това да не се хареса на сътрудниците ви. Затова трябва да проявявате „любезна самоувереност“. Това означава, че когато нещо не върви добре в работата, не трябва да се страхувате да предложите нови идеи. В същото време не правете някакви промени на своя глава, без знанието на шефа си, защото ще се сблъскате с неговото негодувание.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

пффф, така е, сблъск ( преди 6 години )
Но си мисля, но кого нужно това,любезна самоувереност, хм, най/добре е ад си сам никой да не те мъчи от комплекси за слабоумие, и уосъзнаването, че си над него във всяко отношение. А жените са най/непоносими, хем неакдърни, хем с претенции.И се питам, за какво беше всичко.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Анонимен ( преди 6 години )
И най0вече да сме добри хора!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар