IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как убивате мотивацията на своите служители

24 февруари 2015 10 21

Проверете дали не грешите някъде

Снимка: Thinkstock

Снимка: Thinkstock

Шефът не е такъв, само за да раздава заповеди. Той трябва да умее да сработва хората си, да ги мотивира и да осигури една процъфтяваща среда, в която работещите да се развиват.

Те трябва да се чувстват щастливи и ценени на работното си място, тъй като само по този начин са склонни да дават 100% от възможностите си, което пък е предпоставка за просперитета на фирмата.

Така че, ако вие самите имате отговорната позиция „шеф“, разберете кои са начините, с които може да убиете мотивацията на своите служители. Може би правите някои от следните грешки:

1. Токсични хора

Ако някога сте си взаимодействали с подобен тип хора, знаете колко разрушително и изтощително може да бъде това за вас. Токсичните хора „разпръскват“ негативизъм и разрушават спокойната атмосфера в офиса. Така че, ако имате подобни служители, трябва да измислите начин, с който да ги „неутрализирате“, за да не страдат останалите.

2. Никакво професионално развитие

Всеки работещ има нужда да знае, че постоянно ще се учи и ще се развива. И без това повечето работни места са по-скоро скучни и статични. Така че, вие като шеф, трябва да се постараете да осигурите професионално развитие на всеки един от вашите служители – спрямо неговия капацитет и постижения.

3. Липса на визия

Ясно изградената визия за бъдещето определя посоката и помага на хората да знаят къде точно трябва да се съсредоточат. Без конкретна визия дори и най-добрите служители са по-малко ефективни, тъй като трудно могат да се отличат, неразбирайки мащабната картина.

4. Неадекватна комуникация

Когато комуникацията е лоша, служителите прекарват част от времето си, опитвайки се да разберат какво точно се изисква от тях да направят. Ясно формулираната информация е от полза за всички.

5. Липса на преценка

Когато усиленият труд и добрите резултати остават неоценени, служителите стават немотивирани и дори апатични към работата си. Не е нужно дори да възнаграждавате служителите си материално, достатъчно е само да кажете „благодаря“ или пък „браво“.

6. Лоши лидерски качества

В случай, че вие сте лош лидер, това ще се отрази на всички работещи под вашето ръководство. Дори най-добрите служители се нуждаят от ефективно лидерство, за да се отличат и да развият своите качества.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари