IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Защо нямате приятели на работното място

4 юни 2015 13 24

Няколко възможни причини

Кадър от филма "The Devil Wears Prada"; Снимка: outnow.ch

Кадър от филма "The Devil Wears Prada"; Снимка: outnow.ch

Всички хора се нуждаят от някаква форма на социални взаимодействия – някои дори повече от други. Ето защо всички ние комуникираме помежду си, създаваме връзки, познанства, приятелства.

Тъй като голяма част от времето си човек прекарва на работното място, напълно нормално е той да иска да създава приятелства именно там. И макар че на много работни места колегите са по-скоро конкуренти, има и такива компании, където добрите отношения са нещо напълно нормално.

Ако вие самите сте попаднали в такава фирма, където приятелството между колегите не е мираж, значи определено сте късметлии! За съжаление обаче и на такива места има хора, които въпреки добрата атмосфера, не успяват да създадат приятелства.

Какви са възможните причини за този неуспех, разберете сега:

1. Вие все още сте нови

Понякога е необходимо време, за да може един човек да се впише в обстановката и да бъде приет от колегите си. В случай, че скоро сте започнали работа на ново място, не се изненадвайте, ако все още не сте си намерили приятели. Дръжте се добре с околните и може би скоро ще бъдете нещо повече от просто колеги с тях.

2. Създали сте грешно впечатление

Случва се и на най-добрите. Може би сте казали нещо, което не е било подходящо? Или пък сте направили нещо нередно? Ако имате подозрение за нещо подобно, което ви е представило в лоша светлина, опитайте се да поправите грешката си. Извинете се и със сигурност не го повтаряйте.

3. Силата на групичките

Понякога работното място може да бъде точно както гимназията – колегите се „групират“ и много трудно допускат някой чужд човек. Това обаче не бива да ви кара да се отказвате. Важно е да се държите приятелски и да се опитате да опознаете всеки човек поотделно. По този начин стъпка по стъпка ще спечелите доверието и симпатиите на колегите си.

4. Не се обличате „подходящо“

Хората са казали: „По дрехите посрещат, по ума изпращат“. Ето защо не бива да се изненадвате, ако вашите колеги са предубедени към вас, в случай, че имате по-различен стил на обличане от останалите. Външният вид е нещо, по което много хора се идентифицират с другите. В случая не бива да се опитвате да променяте себе си, а да бъдете търпеливи и с времето да накарате колегите си да осъзнаят, че тези „различия“ не са повод да не бъдат приятели с вас.

5. Вие сте интроверт

За интровертните хора може да бъде много трудно да се сприятелят с хора, които не познават. Когато интроверт е заобиколен от много „непознати“, той често се отдалечава умишлено още повече от тях. Ако вие сте интроверти, най-лесно би ви било да се сприятелите първо с един или двама човека и постепенно с останалите колеги.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари