Напоследък става все по-модерно служителите да не висят в офиса, а да изпълняват задълженията от дома си. На пръв поглед това може да изглежда доста удобно и да дава шанс за скатаване от работа, но истината е, че ако човек е сериозен, той може да свърши много повече работа в спокойната обстановка на апартамента си.
За целта обаче има няколко важни правила, които трябва да бъдат спазени, за да върви гладко и ефективно работният процес.
1. Намерете баланса
Работейки от вкъщи, лесно може да се подхлъзнете, че имате време за всичко и да вкарате личните си ангажименти в „работното време“. Уви, не е така! По-добре си направете стриктен график и определете часове, в които няма да се занимавате с нищо, освен със задачите си.
2. Създайте си работен кът
Когато седнете в него, мозъкът ви автоматично ще превключи на работна вълна и по този начин по-лесно ще се концентрирате върху текущите ангажименти.
3. Поддържайте връзка с колегите
Когато работите от дома си, телефонът и мейлът ви са сред най-силните оръжия. Дръжте ги на една ръка разстояние през работния ден и отговаряйте бързо и адекватно на повикванията и мейлите.
4. Създайте си цели
За да бъде работният ви ден по-ефективен, най-добре си набележете целите за деня и ги следвайте.
5. Създайте си работна рутина
Навикът е много силно средство, което ще ви помогне да не се отклонявате от работата си. Създайте си режим, който да следвате в работните дни, за да може лесно да се потопите в работната атмосфера.