За някои лятото отдавна започна и вече успяха да направят първото си море за сезона, За други то тепърва предстои и стресът преди отпуската е голям.
В част от браншовете топлите месеци са „мъртъв сезон” с малко работа, но има и такива, в които тя тече на високи обороти, без значение от сезона.
Ако вашият работен график е натоварен и през отпускарския период, това не означава, че трябва да продължите да живеете в офиса. Просто трябва да организирате нещата си така, че да си осигурите една спокойна и релаксираща ваканция.
Ето и какво трябва да направите:
1.Уведомете и колегите
В момента, в който сте сигурни за датите на почивка, предупредете шефа и колегите си, че няма да сте налични в конкретните дни, вероятно вече сте го направили по-рано в списъците с планирани отпуски, но хората забравят така че едно напомняне не пречи.
2.Осигурете си заместници
Вашата липса не трябва да се отрази на дейността на фирмата, така че е важно да има кой да ви покрие, ако изникне някаква спешна задача.
3.Приоритизирайте проектите си
Преди да се отправите на повика, се съсредоточете върху най-важните проекти, които не търпят отлагане. По-лесните и маловажни задачи оставете за след връщането ви.
4.Посочете кой за какво отговаря
Важни е колегите от другите отдели да са наясно кой ще се заеме с вашата дейност, докато ви няма, така че старателно посочете хората за това и се постарайте всички в офиса да са наясно с временната промяна.
5.Дайте насоки
Помогнете на колегите, които ви заместят с важни съвети и насоки как да отреагират на конкретни ситуации и проблеми.
6.Поработете извънредно
Не се мръщете! За да ви се спокойно, вероятно ще се наложи предната седмица-две да работите допълнително, за да сте уверени, че се свършили важните задачи и сте оставили всичко в ред.
7.Настройте си мейла
Не пропускайте да сложите автоматичния отговор на мейла си, така че всеки който ви пише да е наясно, докога не сте на разположение и към кого да се обърне в отсъствието ви.
8.Почистете бюрото си
Безпорядъкът може да не се състои само в компютъра, а и звън него. Важно е да поддържате висока хигиена и ред на бюрото си не само, когато сте на работа, а и в отсъствието ви. Така ще е по-лесно на колегите ви да намират необходимите неща при нужда, а и на вас да влезете в работен ритъм, след като се върнете.