IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо добрите служители ви напускат

2 септември 2015 13 20

Причините, които се крият зад този „необясним“ факт

Кадър от филма "Woman in Gold"; Снимка: outnow.ch

Кадър от филма "Woman in Gold"; Снимка: outnow.ch

Напоследък все повече служители напускат компанията ви? Сред тях дори и някои от най-способните? Ако това не е сигнал за тревога, то сигурно само банкрутът би успял да ви трогне!

В случай, че се чудите какво би накарало най-добрите ви служители да си подадат молбата за напускане, то има много различни възможности, но като цяло те могат да се сведат до няколко основни.

Много шефове/мениджъри не си дават сметка за своите собствени проблеми и забравят нещо изключително важно – в голяма част от случаите служителите не напускат фирмата, а ръководителя си.

Ако искате да промените случващото се, първо разберете кои са основните причини, заради които вашите най-добри служители със сигурност ще си подадат молбата:

1. Преуморявате ги

Шефовете често допускат една и съща грешка – смятат, че могат да натоварят своите най-добри служители с повече работа и винаги очакват от тях голяма производителност. Тази тактика обаче е контрапродуктивна и не влияе добре на работещите. Най-добре повишете някой ваш служител, след като смятате, че той има толкова много полезни умения. Никой няма да остане на работа, която буквално го „задушава“.

2. Спестявате похвалите

Лесно подценявате силата на дори едно потупване по гърба. Понякога то може да бъде много мотивиращо за вашите служители – все пак всеки обича работата му да бъде оценявана и усилията му да бъдат забелязани. Шефовете трябва да общуват със служителите си и да знаят по какъв начин да ги накарат да се чувстват добре.


3. Не се интересувате от служителите си

А те са хора и имат нужда да знаят, че срещу тях не стои човек, който само раздава заповеди. Преди всичко вие трябва да си изградите добри отношения със своите подчинени, като разбира се, спазвате професионална дистанция. И въпреки всичко – не забравяйте, че през всеки труден период се преминава по-лесно, след като екипът е задружен.

4. Не спазвате поетите ангажименти

Обещавайки нещо на вашите служители ви поставя на граница между това да ги направите щастливи или да ги „принудите“ да си тръгнат. Когато обещаете нещо, вие трябва да го спазите или ако нямате тази възможност – да обясните защо даденото нещо няма да се случи. Спазването на ангажиментите говори за лоялност и почтеност – две качества, които са много важни за шефа.

5. Наемате и повишавате грешни хора

Добрите и трудолюбиви служители искат да работят със същите хора. Какво по-демотивиращо от това способният служител да бъде пренебрегнат, заради някой, който изобщо не го превъзхожда? Много внимавайте при подбора на кадрите си.

6. Не увеличавате техните заплати

Нали не мислите, че някой способен служител ще стои във вашата фирма години наред, въпреки че не му увеличавате заплатата? Макар че за много хора парите не са най-важният фактор, по отношение на работата, те все пак си остават един от водещите. Дори да нямате възможност за голямо увеличение на заплатите, все пак и малкото е за предпочитане. Другият дори по-икономичен вариант е да раздавате малки бонуси при определена добре свършена работа.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари

Красимир Иванов ( преди 8 години )
Болшинството от работодателите разсъждават така - той е просто пореден номер във ведомостта за заплатите и нищо повече!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Веселин ( преди 8 години )
Парите сте ги сложили на последно място а трябва да са ако не на първо поне на второ! Всеки човек прави нещо или за пари или за удоволствие!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
ememem ( преди 8 години )
Точка 7. Добрият работодател не печели от теб!Ти печелиш за него!Това не го разбират болшинството от господарите!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
петров ( преди 8 години )
Абсолютно вярно, от началото до края!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
diankov1965@abv.bg ( преди 8 години )
много вярно , но какво от това . ......работодателя не го интересува конкретния работник или служител ....за него е важно да има и то има/ при тази безработица/ друг който да запълва
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
Анонимен ( преди 8 години )