IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Най-важните комуникационни умения

24 февруари 2016 13 40

Топ 10

Снимка: outnow.ch

Снимка: outnow.ch

Способността да се общува ефективно с началници, колеги и служители е от съществено значение, независимо в каква индустрия работите. Служителите в дигиталната епоха трябва да знаят как ефективно да предадат и получат съобщенията лице в лице, по телефона, по електронната поща или в социалните медии.

Ето и най-важните 10 комуникационни умения, които ще ви помогнат да се откроите в съвременния пазар на труда:

1. Научете се да изслушвате

Да бъдеш добър слушател е един от най-добрите начини да станеш добър комуникатор. Никой не обича общуването с хора, които не изслушват, а говорят само за себе си и за собствените си грижи и проблеми. Научете се да обръщате внимание на това, което другите ви казват. Искайте от тях разясняване на въпроса, перифразирайте това, което чувате, за да си гарантирате, че сте разбрали посланието. Реагирайте по подходящ, адекватен начин на разговора.

2. Обръщайте внимание на невербалната комуникация

Езикът на тялото ви, контактът с очите, жестовете на ръцете ви, интонацията ви – всичко това участва в цялостното послание, което се опитвате да предадете. Ако сте спокойни, с отворена позиция на тялото (ръцете и краката ви не трябва да са кръстосани), ако говорите с приветлив тон, ще изглеждате по-достъпни и ще насърчите другите да говорят по-открито с вас. Важно е да гледате събеседника си в лицето и дори в очите, докато говорите, за да му докажете, че сте фокусирани върху разговора (само не се взирайте твърде натрапчиво).

3. Бъдете ясни и конкретни

Опитайте се да предавате посланията си с по няколко думи, когато това е възможно. Кажете какво искате ясно и директно, независимо дали говорите по лични теми или по професионални въпроси. Помислете върху това, което искате да кажете, преди да го кажете – това ще ви помогне да избегнете прекалено дългите и объркващи обяснения.

4. Бъдете любезни

Опитвайте се винаги да водите разговори с приятелски тон – с усмивка, с открита и честна комуникация, с добри обноски.

5. Дръжте се уверено

Важно е да бъдете уверени във всичките си взаимодействия с другите. Така ще си гарантирате доверието и на другите. Само внимавайте да не прозвучите арогантно или агресивно.

6. Показвайте съпричастност

Дори когато не сте съгласни с човека, с когото говорите, важно е да показвате, че разбирате и уважавате неговата гледна точка. Използвайте фрази като „Разбирам какво имате предвид, но...“

7. Не бъдете предубедени

Един добър комуникатор трябва да влиза във всеки един разговор с гъвкав, отворен ум. Бъдете отворени да слушате и разбирате различните гледни точки. Когато сте готови да влезете в диалог с хора, с които не сте съгласни, опитвайте се да разисквате нещата честно, за да бъде разговорът по-продуктивен.

8. Уважавайте събеседниците си

Хората ще бъдат по-отворени да общуват с вас, ако показвате уважение към тях и техните идеи. Използвайте името на събеседника си, правете контакт с очите, слушайте активно, без да си отвличате вниманието от разговора – така човекът ще усети уважението ви и ще му е по-приятно да комуникира с вас.

9. Давайте обратна връзка

Винаги трябва да бъдете в състояние да давате подходяща обратна връзка докато комуникирате. Това означава да правите коментари и похвали по темата, да задавате въпроси, да изказвате мнение и т. н.

10. Избирайте правилната форма на комуникация

Важно комуникационно умение е просто да усещате интуитивно каква форма на комуникация да използвате във всеки конкретен случай. Например, сериозните разговори се водят очи в очи, а не по имейл. В същото време, ако искате да говорите с твърде зает човек (с шефа си, например), може да му резюмирате посланието си чрез електронна поща и да искате отделна среща.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

brzk ( преди 9 години )
И точно в този филм Ръсел Кроу влиза в офиса и казва: "Good morning, lab rats!".
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар