IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

5 начина да приключите работата си по-бързо

27 април 2016 11 25

Концентрирайте се отначало, за да не се наложи да доработвате после

Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

Остават 30 минути до края на работния ден, а вие още не сте приключили с текущите задачи. Случвало ли ви се е? Вариантите са да висите още няколко часа сами в офиса или да си замъкнете работата вкъщи. И нито единият не звучи примамливо.

Проблемът невинаги е в количеството работа, а и в ритъма ви на работа. Може би не правите нещо като хората? Време е да повишите продуктивността си и да започнете да се трудите на по-високи обороти. Как да го постигнете?

Почивайте на определени интервали

Безкрайното взиране в монитора може бързо да ви умори, но това не означава, че на всеки 10 минути трябва да се разсейвате с нещо. По-добре вкарайте в действие мениджърския метод Помодоро – концентрирайте се за 25 минути и след това си дайте 5 минути почивка. Доказано е, че след този период от време мозъкът ви вече се е уморил и има нужда от кратко възстановяване.

Започнете с най-трудното

Винаги има по някоя задачка, която не ви допада и често я оставяте за последно. Вместо това се реете из мейлите, водите не особено смислени телефонни разговори – накратко, заобикаляте целта до последно. По-добре започнете с „гадната“ работа в началото, когато сте най-свежи, а и след като я приключите ще изпитате невероятно задоволство.

Не се мотайте

Следвайте мантрата „Направи го сега!“. Вземането на решение отнема 60 секунди, така че не се мотайте, а се фокусирайте върху задачите си веднага. Абстрахирайте се от средата. Понякога в офисите е много шумно, а и винаги се намира някой колега, който да ви разсейва с глупави разговори и житейските си истории.

Научете се да „изключвате“

Сложете слушалките и си пуснете релаксираща музика, която да ви позволи да се концентрирате. Така ще се изолирате от средата, а и другите ще ви оставят на мира.

Наредете задачите си по приоритет

И сложете време за изпълнение на всяка от тях. Най-важните и тежките винаги са първи, така че в края на деня, когато сте уморени, ще положите много по-малко усилия за останалите. И дори да се наложи да останете след работно време, няма да сте под стрес и ще бъде за кратко.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари