Някои аспекти на офис етикета не се променят с поколенията. Много от видовете поведения, които използвате у дома и/или сред приятели, може да изглеждат обидни в работна среда.
Възможно е да допускате някои грешки в поведението, които да ви дискредитират в службата. После ще се чудите защо ви е трудно да накарате хората в работата ви да ви харесват и подкрепят.
Ето и 10 вида поведения, които са твърде груби, за да ги пускате в оборот из офиса:
1. Да споделяте твърде много лични неща
Вашите уикенд селфита и парти романси може да са безобидни и очарователни според вас, но хората в офиса ви да не се вълнуват от тях. Твърде честото споделяне на детайли от личния ви живот могат да оставят впечатление у колегите ви, че сте нарцистични натури, които се нуждаят от прекалено много внимание. Да не говорим, че може да решите да споделяте някои неподходящи истории, които да подчертават вашата незрялост и липса на дискретност.
2. Да не спирате да се оплаквате
Хубаво е да имаме офис среда, в която да можете да изразявате недоволството си, но ако се оплаквате от почти всичко, без искрена обосновка, колегите и шефовете ви ще започнат да ви избягват.
3. Да лъжете
Някои хора смятат, че белите лъжи са приемливи. Едни преувеличават, други послъгват за някои малки неща, трети действително вярват на лъжите си. Все пак това е неетично поведение и ако хората разберат, че ги лъжете – край с вашия добър имидж.
4. Да се измъквате от отговорност
Някои хора имат дни, в които се скатават в службата, защото ги мързи. Въпросът е да не го правите редовно, защото служителите, които си изпълняват дълга отговорно, ще започнат да ви се ядосват и да се възмущават от това, че не полагате усилия.
5. Да създавате драми
Никой няма време да слуша изблици на гняв, на сълзи и на бурни скандали в службата. Животът е предизвикателство за всички нас в един или друг момент. Ако имате някакви проблеми с колеги, шефове или със самата работа – решавайте ги дискретно, без твърде силни емоции, иначе хората ще започнат да ви избягват като чума.
6. Да клюкарствате
Повечето хора обичат да слушат и да бистрят клюки, но все пак твърде активните клюкари не са любимци на никого. Всеобщо мнение е, че това са хора, на които не може да се вярва.
7. Да се държите грубо и арогантно
Никога не си позволявайте да ругаете колегите си – това просто е неприемливо в съзнанието на хората. Нецензурираният ви език ще ви класифицира като недодялан простак. Хората в офиса няма да ви уважават и е малък шансът да се издигнете.
8. Да се обличате твърде небрежно
Страхотно е, ако се носите неглиже в събота и неделя, но в офиса не си го позволявайте. Не е нужно да ходите в строги костюми, но все пак трябва да се обличате най-малко едно ниво по-добре, отколкото е необходимо. Иначе хората няма да ви възприемат достатъчно професионално.
9. Да сте лицемер
Редно е да правите това, което казвате, иначе рано или късно хората в офиса ви ще разберат, че сте въздух под налягане. Трябва да бъдете последователни и да има връзка между претенции и реалност.
10. Да обвинявате другите
Трябва да цените и уважавате хората, с които работите, ако искате да ви отвръщат със същото. Ако непрекъснато хвърляте обвинения срещу колегите си, вие ще изглеждате безотговорни и дребнави.