Като мениджър вие имате доста отговорности и то не просто обвързани с резултати. Вие сте човекът, към когото служителите ви се обръщат за съвети, напътствия, одобрение, а понякога и просто за да се придвижи един проект на следващо ниво. И макар да се имате за разбрана, компетентна и човечна личност може да се окаже, че спъвате работния процес и превръщате работата в кошмар за вашия екип. Как ли? Вижте сами:
1. Не отделяте достатъчно внимание на служителите си
Да си мениджър е длъжност, която изисква мултитаскинг. Често сте притиснати от времето и се налага да говорите по телефона и едновременно да пишете имейли, есемеси и да подписвате документи. Опитвайки се да приоритизирате задачите си, може би занемарявате комуникацията със служителите си, понякога дори по служебни въпроси. Ставате труднодостижим и не давате обратна връзка, което спъва работния им процес.
2. Говорите повече, отколкото слушате
Като мениджър на екип вашата работа е да водите своя тим. Това включва делегиране на задачи, развиване на стратегии, анализи, регулярни срещи, обратна връзка и т. н. Ако не внимавате обаче, вместо в диалог, това може да се превърне в монолог. Добрият мениджър трябва да умее да слуша, не само да говори. Това ще помогне и на вас да управлявате по-ефективно екипа си.
3. Постоянно сте зает
Има хора, които разчитат на вас и не говорим за вашите клиенти. Служителите ви трябва да могат да се допитват до вас и да получават не само обратна връзка, но и човешко припознаване и комуникация.
4. Празни обещания
Ако искате да ви уважават и слушат, трябва да държите на думата си и най-вече да не давате празни обещания – било то към подчинените ви или към краен клиент, на които гарантирате свършена работа, но на практика нямате капацитета да я направите и накрая се налага да вадите душата на екипа си.
5. Липса на информация
Най-лошото нещо, което можете да направите, е да лишите хората си от информация. Разбира се, става въпрос за такава, касаеща работни проекти.