IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да минете успешно изпитателния период на нова работа

5 септември 2018 07 10

Няколко насоки, които ще ви помогнат да бъдете одобрени от шефове и колеги

Снимка: Istock

Снимка: Istock

Започването на нова работа винаги е обвързано с изпитателен срок. Днес стандартно той е шест месеца, в които вие трябва да докажете, че отговаряте на изискванията на позицията на практика и се справяте с нея добре. За целта обаче ви трябват повече от опит и умения в конкретната работна сфера! Попадате в нов колектив и трябва да се впишете и в него.

Ето няколко съвета, които ще ви помогнат за това:

1. Работете усърдно

Първо и най-важно правило. В началото едва ли ще ви засипят с много работа, тъй като трябва да навлезете в нещата и все пак трябва да показвате желание и ентусиазъм за работа. Покажете на всички, че вие сте тук да работите и не се плашите от нещата, които ви подават да правите.

2. Не се бъркайте в работата на другите

Много е хубаво да сте проактивни, но не прекалявайте. Не се бъркайте в работата на колегите, освен ако не ви помолят за съдействие. Ако прекалявате с инициативността, не се изненадвайте ако накрая ви се изнервят и се дистанцират от вас.

3. Изглеждайте представително

Вътрешната красота е по-важна от външната, съгласни сме. Но това не означава да се занемарите. За да се впишете в компанията, най-малкото се огледайте какви са визуалните „порядки“ в нея и се постарайте винаги да сте чисти, спретнати и да изглеждате прилежно.

4. Покажете социалната си страна

Ако сте срамежливи, е време да проявите малко кураж и да се социализирате. Когато сте нови е особено важно да дадете шанс на колегите да ви опознаят, както и вие тях. Това ще ви помогне да се ориентирате по-лесно в компанията (кой кой е и какво прави), а и да си намерите мястото в цялата структура.

5. Усмихвайте се

Усмивката ви прави по-приветливи и по-приятелски настроени. И все пак не прекалявайте и с нея, тъй като си личи кога е искрена и кога престорена. А втората има обратен ефект.

6. Не закъснявайте и не си тръгвайте по-рано

Това прави лошо впечатление и показва, че не сте мотивирани да работите, а просто отчитате присъствие, за да получите заплата.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари