Висите в трафик с часове, портиерът или колегата ви се сопват на вратата и поредният „партньор“ ви бави и ще пропуснете крайния срок. Нервите ви са изострени, а това е предпоставка за напрегнат ден и потенциални скандали и драми. Не!
Преди да реагирате остро на засилилото се потенциално дразнение, спрете и се замислете. Ще помогне ли, ако си изпуснете нервите? Едва ли. По-добре да запазите професионалния тон и да оставите емоциите настрани. Овладейте се сега и после ще сте благодарни, че сте избегнали една ненужна драма. Ето няколко съвета как да го направите:
Оставете някаква дистанция между предизвикателството и отговора ви
Когато сте раздразнени, интерпретирате всяко нещо по различен начин. Интерпретацията невинаги отговаря на истината и може да провокира нежелана реакция. В момент на емоционален афект, фитилът ви е къс и избухвате доста по-лесно. Затова, когато се чувствате „предизвикани“ по някакъв начин на работното място, си дайте време да се успокоите и да помислите отново как да отговорите/реагирате.
Контролирайте поведението си
Най-лесно е да реагирате емоционално. Емоциите обаче нямат място когато сте на работа. Успешният човек е фокусиран върху резултата, а неуспешният – върху това как се чувства по време на процеса. Вие от кои сте?
Има разлика между реакция и отговор
Първата е първосигнална и често е замъглена от емоция и някакви импулси. Отговорът от друга страна е обмислен, ясен и отговаря директно на създалата се ситуация. Истината е, че ако в работна обстановка си позволите да реагирате инстинктивно, след това и да дадете по-обмислен отговор, вече ще сте оставили неприятно усещане у човека отсреща и той няма да посрещне добре отговора ви, колкото и да е аргументиран.