IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да дисциплинирате служителите си ефективно?

16 август 2019 07 50

Следните стъпки ще ви помогнат да постигнете ефективност в наказанията

Снимка: Istock

Снимка: Istock

Да си мениджър/управител. Не само че се грижиш за проектите и напредъка на компанията, но и трябва да менажираш хора. Те може да са много добри, но може и да са характери, които нарушават правилата и създават проблеми. В доста случаи служителите трябва да се дисциплинират, за да има една здравословна и продуктивна работна среда. Малко мениджъри обичат да дават негативна обратна връзка на подчинените си, но това е част от работата. Служителите няма да се развиват и да прогресират, ако получават само похвали или ако си затваряте очите, когато се провиняват.

Ето и няколко начина, чрез които ефективно може да дисциплинирате служителите си, когато е нужно.

1. Предупреждения

Винаги трябва да предупредите провинилия се за евентуални санкции (които предварително сте описали в правилника на компанията и са легални). Понякога едно предупреждение с обяснение на последващи действия е достатъчно да дисциплинира съответния служител и той да „влезе в пътя“. Записвайте тези неща, за да можете след това да проследите кой колко предупреждения е имал и дали е подобрил поведението и работата си.

2. На четири очи

Никога не критикувайте и не заплашвайте свой подчинен в откритото офис пространство. Тогава мярката на предупреждението губи своя смисъл, тъй като вие унижавате публично човека и очерняте репутацията му пред другите. Той само ще се настрои срещу вас и оттук нататък няма значение какво ще му кажете, след като той вече се чувства унижен. Идеята е да предотвратите въпросните грешки от негова страна, а не да накърните егото му.

3. Следвайте правилата

Когато наказвате някого – без значение дали само с предупреждение или друга мярка – уверете се, че следвате правилата, които предварително са описани в правилника на компанията ви и с който всички служители са се запознали и под който са се подписали.

4. Запознайте се с проблема в детайли

Преди да предприемете някакви мерки срещу някой свой служител, се запознайте в детайли с провинението му, за да бъдете обективни. Различните грешки и провинения изискват различна реакция и „наказания“. Бъдете справедливи. Понякога нещата не са точно такива, каквито изглеждат на пръв поглед.

5. Не реагирайте при първа грешка

Много мениджъри съветват да не адресирате всяка малка грешка на своите служители. Ако има закъснения, не се подготвя добре за срещи, допуска фактологични грешки и т. н. изчакайте да се провини три пъти преди да реагирате. Тогава ще сте сигурни, че не е просто случаен еднократен пропуск.

6. Направете тренинг

Едно от първите неща, които трябва да направите, е да обясните подробно на служителите работните процеси и какво се изисква от тях в професионален и поведенчески план. Подписът под правилника не е достатъчен. За да си спестите последващи потенциални проблеми, погрижете се да му е добре представена корпоративната култура.

7. Обмислете трансфер

Ако някой постоянно ви причинява главоболие, но пък е добър професионалист в работата си, може просто да не е попаднал в правилния екип. Преди да преминете към наказания, можете просто да го преместите в друг екип и да видите дали нещата ще се подобрят.

8. Уволнение

За съжаление, има ситуации, в които поведението на един човек не се коригира и това вреди на целия екип. Тогава нямате друг избор, освен да го уволните, след като сте минали процедурата по предупрежденията.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари