Всеки мениджър иска служителите му да са доволни и щастливи на работното място. От една страна те ще са още по-мотивирани и ще се раздават, а от друга – самата обстановка е много по-приятна за работа с щастливи и усмихнати хора наоколо.
Според изследване на Галъп, около 70 % от служителите признават, че не използват пълния си потенциал на работното си място. Те се чувстват „емоционално дистанцирани“ от компанията си, което се отразява и на продуктивността им. На практика подсъзнателно те саботират своя работодател, а и проучването предвижда, че са по-склонни да крадат и да правят други злоупотреби на работното място.
Финансовата мотивация под формата на бонус и увеличаване на заплатата е временно явление. На практика то не повишава продуктивността и лоялността на служителите. И ето тук е истинското откритие на изследването, което дава яснота какво прави работещите щастливи в службата – свободата сами да вършат задачите си, без да са под лупата на микромениджмънта всяка минута. Това включва „правото“ сами да взимат решения и да предлагат различни решения и идеи.
Друга свобода на работното място, която има значение за работещите е възможността сами да приоритизират работния си ден и времето, за което да свършат задачите си, дори опцията да избират дали да не останат хоум офис за деня.
Това откритие е напълно логично, тъй като със свободата на задачите служителите се чувстват като „собственици“ на проектите и инвестират много повече желание и енергия, за да ги вършат.
Коментари