Когато една жена забременее, родителите не купуват нищо, докато не разберат пола на бебето. Ако е момиче, практика е, преобладаващият цвят при дрехите, стаята, количката и т.н. да бъде розовият, а ако е момче – синият.
Според списание Smithsonian историята на нюансите е противоречива. През далечната 1918 година излиза публикация, в която пише, че „розовото е по-решителен и силен цвят и подхожда повече на момчетата, докато синьото е по-деликатно и стои по-добре на момичетата“.
Тази нагласа остава валидна до 1940 година. Тогава предпочитанията на родителите започват да се променят и синьото се превръща в по-мъжествения цвят. По-късно, с идването на движенията за правата на жените, розовото се налага като цвета на дъщерите.
Днес розовият цвят се е превърнал в нещо повече от дрескод. Майките не само избират розови роклички за дъщерите си, те избират рокли като на принцеси - с много блясък. Според изследователите децата до седемгодишна възраст все още не разбират пола си, така че може да се каже, че роклята като на принцеса е по-скоро за майката, отколкото за малкото момиченце.
Междувременно търговските компании са се превърнали в индустрия, която печели значително от цветовата мания на родителите – играчки, дрехи, колички, кошарки и т.н. Каквото и дете да имате, не свеждайте избора на дрехи на 80% до един цвят, избирайте разнообразни цветове, за да сияе вашето дете със своята собствена индивидуалност.