IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook се превръща в „Бейбибук“

16 януари 2014 09 40

Две трети от родителите публикуват в социалната мрежа снимки само на деца та си

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Ако сте в края на 20-те или в началото на 30-те си години, вероятно страницата ви във Facebook е задръстена от снимки на бебета или малки деца, които правят първите си стъпки, усмихват се невинно или пък играят в парка. Това не е никаква изненада.

Две трети от британските родители споделят, че използват социалната мрежа единствено, за да публикуват статуси и снимки на своите наследници, сочи ново проучване. В България ситуацията едва ли се различава особено.

Освен това родителите признават, че е много вероятно да публикуват хвалебствени статуси, свързани с техните деца. 67 на сто от родителите на малчугани във Великобритания не публикуват никакви лични новини във Facebook, а само такива, свързани с техния семеен живот.

Повече от половината анкетирани (2204 човека) споделят, че пускат снимка или статус, свързан с тяхното дете/деца поне веднъж седмично, докато 28% твърдят, че го правят един път в месеца. Само 8% от родителите признават, че никога не публикуват информация, фокусирана върху децата им. По-голяма част от тях искат да запазят неприкосновен своя личен живот или се страхуват за сигурността на наследниците си.

От друга страна 76% от анкетираните споделят, че единствените неща, които публикуват във Facebook, са свързани с децата им или с теми, свързани с родителството. Парадоксалното е, че 59% от родителите признават, че са ограничили или изтрили техен приятел в социалната мрежа, който непрекъснато публикувал неща за неговите деца, пише вестник Daily Mail.

Ето и кои са най-интересните публикации в „Бейбибука“:

1. Похвала на детските постижения (състезания, награди, училищни успехи и т. н.) – 53%;

2. Новини около ежедневните събития (какво е яло детето, забавна дума, която е казало и т. н.) – 46%;

3. Теми, които търсят подкрепа или съвети от другите родители – 42%;

4. Снимки и видеозаписи, които показват различни етапи от детството на детето – 36%;

5. Използване на родителски групи за продаване на ненужни детски вещи или пък купуване на такива на изгодни цени – 23%;

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари