IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Интелигентна телевизионна система избира подходящи реклами

12 декември 2012 13 40

Сензорите за движение засичат гушкане или целувки и пускат реклама за презервативи

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Кабелните кутии на бъдещето са в състояние да регистрират, когато зрителите се гушкат на дивата и автоматично да превключи на реклама за контрацептиви. Американският кабелен оператор Verizon иска патент за технологията, която може да наблюдава какво се случва в стаята и въз основа на това да предлага подходящите реклами.

Компанията ще интегрира гама сензори в своите продукти, включително термални камери, микрофони и датчици за движение, благодарение на които ще се разбира какво е настроението на зрителя и от каква реклама има нужда. Активисти, борещи се за поверителност, определиха новата технология като „кошмар за личния живот“ и призовават да се вземат мерки преди потребителите да загубят контрол.

Идеята на Verizon не е първата, която нарушава неприкосновеността на личния живот на хората. Microsoft наскоро регистрира патент за технология, която позволява на фирмата да засича броя на потребителите чрез специален сензор за движение. Google TV предложи подобен патент, който да използва аудио и видеозаписващи устройства. През 2008 година Comcast също патентова технология за мониторинг.

Телевизионната компания Verizon описва своята идея като система за представяне на медийно съдържание, пише вестник Daily Mail. Ако технологията открие една или повече ключови думи на потребителя, тя може да представи реклама по всички тях. В заявлението за патент се казва, че системата е в състояние да определи дали зрителите се хранят, упражняват, смеят, четата, спят, говорят, пеят, тананикат, чистят, свирят на музикален инструмент или извършват други физически дейности.

Също така технологията може да определи какъв вид неодушевени предмети има в стаята или дали там има домашни животни и деца. Тя може да засече и настроението на човек, като ако той е щастлив, съответно се представя реклама за щастливи хора. Други „екстри“ на системата са, че тя може да определи дори някои физически характеристики на зрителитекато например цвят на кожата.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари