IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Успешните хора ценят времето си, как да го управляваме разумно?

25 юни 2021 12 30

Вижте кои са необходимите навици

Снимка: Pixabay

Всеки от нас има точно 24 часа в денонощието и те никога не са достатъчни. Онези, които знаят как да се справят компетентно с времето, постигат много повече от другите. Какви умения за управление на времето можем да възприемем?

Като начало си струва да си припомним защо ни е необходима способността да разпределяме правилно времето си. Няколко са ползите от това умение – знаем как да избегнем стреса и прегарянето, поддържаме любов към професията си и радостта от живота като цяло. 4 прости правила ще ви помогнат да решите задачите навреме.

1. Филтрирайте информацията

Забавно е, че самата същност на управлението на времето няма нищо общо с времето като такова. Няма значение колко добре се организирате в междинните етапи, ако все пак вземете твърде много задачи в началото и нямате време да завършите с тях до края на деня. Следователно първото нещо, което трябва да направите, преди да съставите план, е да решите какво да оставите в него и какво да изтриете. Как точно?

•    Проверете подробностите. Никога не се съгласявайте веднага на задача, проект или партньорство. Разберете колко време имате на разположение, какъв е крайният срок, дали клиентът или вашите колеги имат представа какъв трябва да бъде резултатът. Обмислете информацията и решете дали проектът си заслужава вашето време.

•    Научете се да казвате „не“ . Оценете как проектът е свързан с останалите ви цели и задачи. Ако не сте сигурни, проверете календара. Ако понастоящем не можете да се включите напълно в предложената задача, честно кажете: „Благодаря, не“. Това е по-добре отколкото да имате конфликти с клиента или работодателя в бъдеще.

•    Оценете възможностите си. Бъдете ясни колко време имате и колко часа можете да отделите на проекта. Освен това изяснете дали трябва да сте на работното място, колко спешна е задачата, колко често трябва да докладвате за резултатите.

2. Спазвайте графика

Започнете с изготвяне на график, включете план за действия и време за изпълнението им. Но само попълнено всекидневно планиране или електронен календар не е достатъчно. Два добри навика ще направят тази система наистина ефективна.

•    Не позволявайте на идеите да се изплъзват през пръстите ви. Всичко, което само ви хрумне - идеи, наблюдения, забележки. – има значение. Не бъдете мързеливи да ги „разглобите“, сложете ги на рафтовете, за да можете след това да ги използвате за ваше добро.

•    Актуализиране на планове. Преглеждайте задачите веднъж на ден, седмица или месец, преценявайте възможностите. Но не отлагайте безмислено датите. Това може да не се отрази по най-добрия начин на вашата репутация.

3. Подредете приоритетите

Ако не винаги можете да решите какво да правите веднага и какво да правите след това, опитайте да използвате системата Спешно - Важно. Има четири възможни комбинации от тези два елемента на уравнението.

•    Не е спешно и не е важно. Просто недей. Премахнете задачата от списъка, така че да не ви смущава и да отнема време и нерви.

•    Спешно, но не важно. Опитайте се да „излезете". Делегирайте власт, опитайте се да направите задачата изпълнен за тези, които са ви я възложили. Ако не е важно за вас, това не означава, че не е приоритет за тях.

•    Спешно и важно. Започвай сега.

•    Не е спешно, но важно. Отделете време за справяне с това предизвикателство. В крайна сметка често отлагаме дълбоки, сложни проекти за неопределено време. Просто защото се страхуваме да ги поемем. И тогава има цели, които не могат да бъдат постигнати за една нощ. Помислете за стъпките за постигането им и също напишете в плана си.

4. Изберете роля

За да управлявате разумно времето си, винаги трябва да разберете какви задачи се изискват от вас. Коя от двете роли е вашата в този проект?

•    Мениджър. Ако изпълнявате тази роля, значи разговярете с другите, решавате проблеми, уговаряте срещи. Трябва да мислите бързо, да сте винаги в кондиция и да бъдете решителни. С една дума, вие сте онзи, от когото зависи всичко. Продължавате да гледате в бъдещето, за да разберете до какво може да доведе вашето решение. Съвет: Не разчитайте много на приложения, бюлетини и други онлайн функции. Много по-добре е да се срещнете лично с изпълнителите: това ще ви хареса.

•    Създател. В този случай имате нужда от свое пространство, за да подходите съсредоточено към задачата. Не е нужно да пишете писма и да уреждате срещи, да издавате две решения на минута. Трябва да сте потопени в момента, да живеете в настоящето. Съвет: Опитайте се да останете насаме с мислите и работата си. Изключете напомнянията на телефона си и в служебната си поща, поставете знак „Зает“ на вратата на стаята или офиса си или измислете свой собствен начин да си осигурите поверителност.

•    Разбира се, можете да опитате различни техники, да приложите различни системи, опции, стратегии. Но можете да преговаряте с времето и да успеете само когато тези умения станат навик. Както си спомняме, невъзможно е да се направи всичко. Това означава, че това „всичко“ трябва да бъде сортирано, филтрирано, приоритизирано и предложените правила да бъдат правилно приложени.

Как успешните хора подреждат приоритетите си?

Оползотворяването на възможностите, дори в трудни ситуации, е основната черта на успешните хора. Те знаят как да видят пътя за растеж, знаят как да поемат рискове, но също така са чудесни в приоритизирането. Как да различим успешната инвестиция на време и енергия от безсмисленото „защо не“?
Сократ твърди, че всяко изслушано изказване трябва да се пресява през три сита: истина, доброта и полза.  Съвременните психолози и социолози споделят същото мнение. Задайте си три въпроса, преди да приемете друга примамлива оферта, да се съгласите на нечия покана или да започнете нов бизнес.

•    Умения: Как това ще ми помогне да развия своите умения и способности?

•    Хора: Ще имам ли комуникация със значими хора?

•    Положителни емоции (Добро време): тази възможност ще бъде ли източник на приятни и вдъхновяващи усещания за мен?

Необходими навици

Успешните хора се стремят към нови знания, които им позволяват да растат и да усъвършенстват своя професионализъм. Но опитът им също подсказва какви възможности най-добре ще се впишат в тяхната житейска траектория и ще бъдат полезни в тяхната област на този конкретен етап от кариерата им. Например, ако имате идея за ново IT приложение, първо трябва да се съсредоточите върху разработването му и след това да се развиете в обучения за продажби и курсове за развиване на умения за убеждаване, които ще ви помогнат да привлечете инвеститори.

Значими хора

Успешните хора създават силни връзки. Когато даваме приоритет на онези събития и дейности, които могат да бъдат източник на ползотворна комуникация, печелим. Изобщо не е необходимо да говорим за събития, при които можете да създадете „полезни“ запознанства. Много по-важно е да сте в една среда с майсторите на занаята, новаторите, от които можете да научите нещо. Всеки път, когато сте напът да отговорите на покана да отидете на среща, изложба или поетична работилница, помислете - правите ли това, защото очаквате вълнуващ разговор, който ще ви обогати, или просто се опитвате да не обидите другите с вашият отказ? Във втория случай не се колебайте да кажете „не“.

Добро време

Успешните хора често казват „да“ на живота. Но успешните хора също ценят времето си. Те са избирателни. Те използват възможностите, които могат да им дадат усещане за общност с другите, чувство на радост и творчество.

Ако сте изправени пред избор - свържете отговора си с GPS теста. Задайте си въпроса: Ще бъде ли опитът възнаграждаващ, вдъхновяващ или забавен? Когато отговаряте, фокусирайте се само върху собствените си чувства. За някои играта на футбол два пъти седмично може да донесе радост и вълнение от състезанието. Други предпочитат вглъбяването и стратегически игри. Изберете точно онова, което отговаря на природата ви, не обръщайте внимание на тенденциите и предпочитанията на другите хора.

Ако следвате тези принципи, ще създадете имунитет срещу „умора от вземане на решения“ - необходимостта от постоянна агония, за да избирате от много различни начини на действие. Ще имате ясна пътна карта.

Автор на статията:
Галина Чолакова

КоментариКоментари

motorol ( преди 2 години )
i nie go cenim pospivame si pocivame ne si davaite m,nogo zoe nemma da stignem daleec
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
... ( преди 2 години )