Ново проучване на IPSOS, проведено за Huawei в 10 държави през юли 2021, навлиза в детайли относно ефекта на последната година и половина върху качеството ни на живот и плановете ни за подобряването им. Компанията инициира подобно проучване за втора поредна година, този път във връзка с премиерата на новата серия смарт часовници от серията Huawei Watch 3, като част от въпросите засягат потребителските нагласи спрямо използването на интелигентни устройства и приложения в контекста на споделените от хората проблеми. Въпреки че проучването очертава ясни тенденции по засегнатите теми като цяло в Европа, то показва и къде себеоценката и плановете на българите се открояват спрямо повечето държави.
От какво страдаме
Според проучването последните месеци са оставили силен отпечатък върху нивото на стрес у хората. Най-силно, при над 50% от анкетираните, то се е повлияло в Турция, Гърция и Сърбия, следвани от България, където 46% от запитаните 600 човека споделят този ефект. Средният показател за всички участващи държави е 43%.
Силно впечатление правят и отговорите на въпросите „Какво се промени за вас по време на пандемията“, при които се открояват същите 4 държави. За българите чувствително по-голяма промяна спрямо средната отчетена в проучването се посочва в посока на по-обилно и по-нездравословно хранене (36%), отказ от обичайните физически активности (40%), отказ от пътувания и почивки както в страната, така и зад граница, отказ от любими дейности и хобита. България е и на второ място сред десетте държави по споделен негативен ефект от дистанционното обучение на децата, след Турция.
България се оказва и в Топ 3 държави по споделени сериозни проблеми с постоянна тревожност и чувство за претоварване. И на фона на 41%, които споделят, че са наддали на тегло, средно 7,4 кг за България, 10% имат проблем с недохранване – най-високият такъв, споделен в проучването.
Да обърнем тенденцията
Добрата новина е, че проучването показва ясно желанието на хората да подобрят качеството на живота си, и мнозинството от тях вярват и в ролята на новите технологии. Цялостно 55% от анкетираните смятат, че новите приложения и устройства могат да им помогнат да постигнат целите си, да подобрят както физическата, така и психическата си форма. Най-оптимистични тук са турците (65%), гърците (64%) и румънците (64%), а за България резултатът е 57%, но пък българите са в топ 3 сред десетте държави по споделянията, че смарт устройствата са им помогнали много да преживеят тежките времена на COVID-19 пандемията с резултат от 55%.
Водещи в екшън плановете на българите са да обърнат повече внимание на физическото и психическото си здраве чрез медицински прегледи и различен вид терапии, а чувствително повече хора от средното за останалите държави планират да свалят килограми и да посетят спа център. България се отличава и по плана за „дълга“ почивка – дефинирана като поне една седмица, с 58% от анкетираните при средна стойност от всички държави от 51%. На фона на поредните локдауни, интересен е и планът за прекарване на повече време със семейството, споделен от 36% при общ показател 31%.
Най-любимата активност на българите се оказват разходките, с цели 37%, отново показател, чувствително надвишаващ средния за анкетата. Сред останалите дейности, със значително по-висок процент от средния за другите държави, се оказват фитнесът и тенисът на маса.
Интересно е да се разгледа и нагласата към инвестиране на средства в различни направления, водещи към по-добър живот. Българите дават повече позитивни отговори от средното ниво за проучването на почти всички въпроси, включително за инвестиране в смарт устройства, и значително повече за инвестиране в по-здравословна диета. Единственият въпрос, по който се оказваме по-малко ентусиазирани от средното, са инвестициите в спортни активности.
Кое ни привлича и кое ни помага?
Въпросите от проучването не цитират изрично Huawei Watch 3, но покриват широк спектър от функции на смарт часовниците, които хората описват като особено привлекателни и/или за които смятат, че биха подобрили значително живота им. Позитивната нагласа на българите е особено отличителна по отношение на живота на батерията, водоустойчивостта, съвместимостта с Android и iOS, здравината на материалите, интуитивното меню и първокласния дизайн, което не е изненада на фона на дългосрочния и стабилен успех на категорията смарт часовници на Huawei в България.
Висококачествените и устойчиви материали, като титаниева сплав, които позволяват на потребителите да ползват часовника в различни условия, биха подобрили качеството на живот според 31% от анкетираните българи, на фона на 19% положителни отговори на този въпрос в Турция, 23% в Сърбия, Чехия и Румъния, и 25% положителни отговори на този въпрос средно за проучването. Това обяснява силния интерес към Huawei Watch 3 Pro Elite, с 48мм корпус и верижка от титаниева сплав, чиято премиера бе това лято. В отговор на този интерес през септември Huawei пусна на българския пазар и модела Huawei Watch 3 Elite, с 46мm корпус и верижка от неръждаема стомана. И двата представителя на линията Elite от серията Huawei Watch 3 не само са изработени изцяло от премиум метали, а идват с втора каишка в кутията, изработена от високотехнологичен ергономичен черен флуорoеластомер, особено подходящ за интензивни спортове и плуване.
Технологии за по-добър живот
Проучването е проведено от IPSOS за Huawei, в 10 държави – Австрия, България, Хърватска, Република Чехия, Гърция, Унгария, Полша, Румъния, Сърбия и Турция, чрез анкета на по 600 души във всяка от тях. Като обобщен резултат то показва, че качеството на живот в тези държави се е понижило средно с 33%. Различните държави са засегнати по различни начини, но се откроява фактът, че най-много са пострадали физическото и психичното ни здраве. Откроява се и цялостната нагласа на хората да започнат да правят реални и постоянни стъпки за тяхното подобряване, а новите технологии, сред които смарт часовниците, могат да им помогнат много за това да се почувстват физически и психически по-здрави и в крайна сметка по-щастливи.
За Huawei Consumer Business Group
Продуктите и услугите на Huawei се предлагат в повече от 170 страни и са използвани от 1/3 от световното население. Компанията разполага с 15 изследователски центъра на територията на САЩ, Германия, Швеция, Русия, Индия и Китай. Huawei Consumer BG е едно от трите бизнес звена на бранда и осъществява дейност в областта на мобилните телефони, компютрите и таблетите, преносимите и софтуерните устройства и др. Глобалната мрежа на Huawei е изградена на основата на почти 30-годишен опит в телекомуникационната индустрия, като нейната цел е да предоставя най-актуалните технологични иновации на потребителите по света. За повече информация посетете: https://consumer.huawei.com/bg/
За най-актуалната информация, свързана с Huawei Consumer Business Group България, последвайте ни във:
Facebook: https://www.facebook.com/HuaweimobileBG/
Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobileBG
YouTube: Huawei Mobile BG
Instagram: instagram.com/huaweimobilebg/
За повече информация посетете: https://consumer.huawei.com/bg/














Реформа на "Златната виза" в Гърция
На днешния църковен празник имен ден имат Григорий и Григория
Изненадващ обрат в магнитното поле на Земята
Китай откри най-голямото находище на злато от 1949 г.
Телескопът James Webb изготви първия „метеорологичен доклад“ за екзопланета
Да „паднеш“ върху Слънцето: впечатляващият кадър на Андрю Маккарти
Германия - Словакия
Нидерландия - Литва
Германия има да си връща на Словакия
Мачовете по телевизията днес, 17 ноември
Кето хляб без брашно
Нумерологична прогноза за 17 ноември
Таро карта за 17 ноември, понеделник
Дневен хороскоп за 17 ноември, понеделник
Повече от половината хора с диабет в света остават недиагностицирани
Изкуствен интелект ускорява създаването на синтетични антитела
Нарушеният слух в бъдеще може да се лекува с…виагра?!
Повишена функция на щитовидната жлеза при деца - на какво може да се дължи?
Остави коментар