Хазартът е спорт, който успява да улови ума на играчите заедно с техните действия, благодарение на атмосферата в казината, която има своя собствена естетика и едновременно е привлекателна и пристрастяваща. Интериорните дизайнери са се постарали доста, за да може комарджиите да се почувстват като във филм. Казино дизайнът играе жизненоважна роля при оформянето на текущите мисли и импулси на феновете. И за да се създаде уникално хазартно изживяване, така че посетителите да се насърчават да продължават да играят, се използва съчетанието на психология, архитектура и маркетинг.
Оформлението на едно казино има ли някакъв ефект върху неговите гости?
Оформлението на казината е проектирано така, че да бъде объркващо. С цел привличане и задържане на посетителите за по-дълго време, те използват подобен на лабиринт дизайн. Обикновено в казината няма прави линии и трудно могат да се видят ясни маршрути до изходи или други етажи. Също така извитите редове от слотове и началният бонус се използват, за да насочат клиентите към други, още по-интересни игри. Друга дизайнерска тактика, която се използва е липсата на прозорци или часовници. Така играчите губят представа за времето и се изолират от външния свят.
Какви психологически трикове използват казината?
Дизайнът на казиното е така проектиран, че да преведе играчите през максималния възможен брой опции за игра. По този начин се привлича вниманието им и те могат да похарчат повече от предвиденото. Има много трикове, които се използват, за да може феновете да се задържат в игрите за повече време и да искат да се връщат отново и отново, включително и интересното използване на ароматите. Някои аромати могат да накарат комарджиите да харчат повече или пък да предизвикат определени емоции като лоялност. Когато играчът достигне изискване за минимални разходи, той може да получи от хазартното заведение безплатни напитки. Това е чудесен трик, тъй като алкохолът влошава преценката и променя настроението. Използваните в казино игрите чипове са не просто за удобство, но и за да попречат на играча да обмисли колко „истински“ пари харчи или губи. Един от основните психологически принципи, които се използват в казиното, е „отвращение от загуба“. Играчите в стремежа да си върнат изгубените пари, продължават да играят, но вместо да печелят, те губят още повече. Когато често печелят дори и малки суми, комарджиите са склонни да играят по-дълго време и да повтарят поведение, което е последвано от положителни емоции. Това е психологически принцип за „положително подсилване“, чрез който казината правят печалбата си по-вероятна, като например използват свободни игрални автомати и предлагат бонуси и промоции. Хазартните заведения използват понятието „социално доказателство“, което се отнася до идеята, че хората са по-склонни да направят нещо, когато вярват, че и другите го правят. Това е причината много от популярните игри да се поставят в зони с висока видимост.
Защо казината имат луксозен интериор?
В проектирането на казината са вложени много мисъл и планиране. В луксозния интериор на казината са инвестирани милиони долари, така че да се създаде добро впечатление и да се привличат хиляди посетители не само за печалба, но и за преживяване. По този начин дори и най-обикновеният човек може да почувства, че има шанс да спечели цяло състояние. Така както заобикалящата ни среда въздейства върху човешката психика, по същия начин въздейства и интериорът на казиното. Най-възприемчивите сетива са очите и ушите и чрез тях, с правилната визия и звуци, може да се измами умът на играчите и те да загубят представа за реалността. Интериорът е от съществено значение, за да се определи дали феновете усещат прилив на удоволствие и лукс във вените си.
Как различните елементи в интериора влияят на комарджията?
❖ Голямото пространство
Във всяко казино има голямо „разпръснато“ пространство, така че да може посетителите спокойно да се отпуснат и да пилеят парите си. По този начин те имат усещането, че са заможни и проспериращи. Това е доста хитър ход на казината, за да си осигурят повече печалби. Играчите имат склонност към прахосване на пари и колкото и да губят, те трудно може да се депресират, освен ако не фалират.
❖ Цветовете
За да се разведри настроението на посетителите, хазартните заведения обикновено имат много цветни декорации. Наред с това в доста казина може да има огледала с цел отразяване на енергията, която се генерира вътре. Благодарение на тях се създава илюзия за повече хора в игралните зали и така залагащите се чувстват уверени в залога си, защото не са сами. За да се привлече вниманието на играчите, дори слотовете са цветни с весели символи като череши, ключове и т. н. Това кара играчите да искат да продължат да играят и да не напуснат машината, без да спечелят.
❖ Блестящи светлини
Блестящите светлини се използват, за да се създаде атмосфера на неуловимост и мъгляв транс. Дори играчите да не посещават казиното с цел печелене на пари, веднага щом влязат, светлините и тълпата вдъхват у тях желание да играят ръка.
❖ Сетивни елементи
За едно неповторимо казино изживяване освен светлините и миризмата, от съществено значение е и звукът, който допринася за средата на казиното. Съчетаването на звука на машините, хвърлянето на заровете, миризмата на алкохол и пурите, създава усещане за възторг и радост, които скоро завладяват ума.
Заключение
Всичко от зашеметяващата външност на казиното с неговата уникална архитектура, до дизайна на игралните етажи, е така създадено, че да привлече играчите или да ги задържи там. Казината са едно невероятно преживяване, което удовлетворява всичките сетива и много повече. Чрез съчетаване на различни психологични принципи, хазартните заведения оказват подсъзнателно въздействие върху комарджиите, така че те да искат да се връщат отново.