Добрата комуникация значи много в нашия свят. Тя е еквивалент на силните и качествени взаимоотношения. Независимо дали става дума за бизнес или за личен живот, ако човек не умее да общува добре, той е обречен на неуспехи.
Изпълнителният директор на Google – Ерик Шмид, обсъжда този въпрос в новата си книга „Как работи Google“. По негово мнение много хора подценяват силата на ефективните отговори, когато става въпрос за имейли.
Съответно, Шмид очерта няколко съвета за по-добра комуникация, която насърчава продуктивната среда в бизнеса. Ето и съветите:
1. Реагирайте бързо на всяка форма на кореспонденция (имейли, обаждане и т. н.).
Ако някой ви е написал имейл по бизнес въпрос, със сигурност и вие можете да отделите време, за да му отговорите. Хората искат да бъдат признавани и уважавани, а това е важно в бизнеса. Струва си да се отнасяте към хората добре, защото не знаете дали няма да опрете до тях някой ден.
2. Пишете имейли, а не романи.
Имейлите трябва да са кратки и всяка дума да има значение. Не бъдете прекалено многословни. Хората не искат да четат дълги съобщения. Шекспир е написал: „Краткостта е душата на остроумието.“ Казано по-просто, не използвайте сложни думи, за да звучите по-интелигентно.
3. Почистете вашата пощенска кутия, ще се почувствате много по-добре.
Животът ви може да стане затрупан много лесно, същото важи и за вашата пощенска кутия. Не се стремете да съхранявате ненужни имейли. Рискувате да загубите важна кореспонденция в бъркотията. Организирайте кореспонденцията си и ще си спестите много неприятности.
4. Давайте приоритет на новите си имейли пред старите.
Няма смисъл да се опитвате да отговаряте на по-старите си имейли, преди да отговорите на новите. Така рискувате да се повтори същия цикъл – новите имейли да станат стари и все още да си седят без отговор.
5. Уверете се, че сте включили всеки човек, който е от значение за разговора.
Животът е много по-лесен, когато всичко важно е записано. Ако шефът ви ви е казал да се свържете с някого чрез имейл или чат, но той така и не ви отговаря, вие трябва да можете да докажете, че това не е по ваша вина.
6. Не се конфронтирайте с хората чрез имейли.
Ако имате проблем с някого, не използвайте електронната си поща, за да се заяждате с него. Това изглежда страхлива постъпка, по-добре се конфронтирайте с него лично. В живота и в бизнеса, вие невинаги ще сте съгласни с хората. Изказвайте несъгласията си любезно, но ясно. Подхождайте с уважение към другите.














Георг Георгиев: Русия не демонстрира готовност за постигане на мир
Десетки шофьори олекнаха със солени глоби след масови проверки за алкохол и наркотици
Квантовата връзка излиза в Космоса: Европа изстрелва спътника Eagle-1
Извънземните светове могат сами да произвеждат своята вода
Фантастиката става реалност: „Кораб на поколенията“ ще помогне на хората да напуснат Земята
В Антарктида откриха „капсула на времето“ на 6 млн. години
Приключи ли фаталният период за ЦСКА?
Левски е платил голяма сума за новия си автобус
Голяма драма! Слаб Лудогорец се измъчи за Купата
Голяма промяна в ЦСКА: Кюстендилеца каза какво мисли
Лесно предястие: Рулца с пушена сьомга
Признаци на токсичната връзка: как да я разпознаем и как да се справим
Изберете дърво и вижте какво разкрива за вас
Има ли връзка между метаболизма и сексуалната активност?
3 мистични билки, които се използват в медицината и днес
Стартира кампанията „Цената на красотата“ срещу рисковете от нерегламентирани естетични процедури
Хроничният стрес и зачатието – как кортизолът променя овулацията и сперматогенезата?
Остави коментар