IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

От университета към корпоративния живот: лесен преход

7 септември 2015 12 40

8 съвета как да свикнете по-бързо

Снимка; outnow.ch

Снимка; outnow.ch

Преходът от аудиторията към офиса може и да не бъде много плавен и да донесе стрес на човек.

Истината е, че студентският живот е в пъти по-лесен и безгрижен, но станеш ли служител в дадена фирма, изведнъж отговорностите те налягат, а свободното ти време става кът.

Предлагаме ви няколко съвета, които ще ви помогнат да се ориентирате в корпоративния свят, така че по-бързо и безпроблемно да се впишете в новата среда:

1. Пристигайте малко по-рано на работа

Това е прост начин да направите добро впечатление и да си създадете имидж на сериозен, отговорен служител и то без да се налага да вършите някаква конкретна работа. Освен това, ако закъснявате сутрин, цялата ви програма за деня ще се измества и вие все ще бързате за някъде или за нещо (за обедна почивка, за среща и т. н.).

2. Не се опитвайте да се сближите с всички в службата

Вие трябва да изградите разбирателство с вашите колеги в офиса, но не се старайте да се социализирате твърде много. Няма смисъл да се опитвате да познавате всички и да сте приятел с всички. Хората гледат със смесени чувства на твърде общителните си колеги. Някои хора могат да поставят под въпрос вашата работна етика, особено ако фамилиарничите прекалено много с шефовете.

3. Проверявайте си пощата, и входящата, и изходящата

Вие трябва не само да следите входящата си поща с имейли, но и да внимавате какви писма изпращате. Те трябва да са написани професионално и без граматични грешки. Обратното би означавало, че сте небрежни или некомпетентни. Проверявайте старателно цялата си кореспонденция в електронен вид.

4. Не се хранете на бюрото си

Въздухът на работното място е сгъстен, подобно на този на борда на самолет. Затова не е добра идея да хапвате миризливи ястия на бюрото си и да дразните колегите си.

5. Влизайте в интернет тайно

Нека си го кажем: всички служители сърфират в интернет по време на работа. Ключът към това занятие е да не позволявате на колегите си да са наясно с този факт. Дръжте екрана на компютъра си скрит от погледа на други хора.

6. Говорете по телефона с най-тихия си глас

Във всеки офис има най-малко един служител, който говори твърде шумно по телефона. Бъдете сигурни, че вие не сте този служител. Най-добре провеждайте личните си разговори извън стаята/офиса. Ако нямате тази възможност, то поне говорете тихо.

7. Изградете добра комуникация с колегите си

Стремете се да си вършите добре работата и се дръжте като съюзник, а не като конкурент на колегите си в офиса. Изградете добри отношения с другите служители, защото не знаете кога тяхната помощ, влияние или подкрепа ще ви потрябват.

8. Носете си лекарства в чантата

Работният ден може да бъде дълъг и уморителен, а това да ви донесе главоболие или напрежение в очите. Затова си носете в чантата някакви лекарства за облекчаване на болка и дискомфорт. Не е добре цял ден да сте нервни и заядливи в офиса, защото ви боли глава, нито пък е добре всеки път да искате аспирин назаем от някой колега. Същото важи и за дамските превръзки, за стотинките за автомата за кафе и т. н. Просто бъдете подготвени.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари

Olivia ( преди 9 години )
Рядко *** статия. Всъщност като гледам и другите ви, за вас е практика. Въздуха в офиса е като в самолет? От кое сайтче го преведохте?
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар