Преходът от аудиторията към офиса може и да не бъде много плавен и да донесе стрес на човек.
Истината е, че студентският живот е в пъти по-лесен и безгрижен, но станеш ли служител в дадена фирма, изведнъж отговорностите те налягат, а свободното ти време става кът.
Предлагаме ви няколко съвета, които ще ви помогнат да се ориентирате в корпоративния свят, така че по-бързо и безпроблемно да се впишете в новата среда:
1. Пристигайте малко по-рано на работа
Това е прост начин да направите добро впечатление и да си създадете имидж на сериозен, отговорен служител и то без да се налага да вършите някаква конкретна работа. Освен това, ако закъснявате сутрин, цялата ви програма за деня ще се измества и вие все ще бързате за някъде или за нещо (за обедна почивка, за среща и т. н.).
2. Не се опитвайте да се сближите с всички в службата
Вие трябва да изградите разбирателство с вашите колеги в офиса, но не се старайте да се социализирате твърде много. Няма смисъл да се опитвате да познавате всички и да сте приятел с всички. Хората гледат със смесени чувства на твърде общителните си колеги. Някои хора могат да поставят под въпрос вашата работна етика, особено ако фамилиарничите прекалено много с шефовете.
3. Проверявайте си пощата, и входящата, и изходящата
Вие трябва не само да следите входящата си поща с имейли, но и да внимавате какви писма изпращате. Те трябва да са написани професионално и без граматични грешки. Обратното би означавало, че сте небрежни или некомпетентни. Проверявайте старателно цялата си кореспонденция в електронен вид.
4. Не се хранете на бюрото си
Въздухът на работното място е сгъстен, подобно на този на борда на самолет. Затова не е добра идея да хапвате миризливи ястия на бюрото си и да дразните колегите си.
5. Влизайте в интернет тайно
Нека си го кажем: всички служители сърфират в интернет по време на работа. Ключът към това занятие е да не позволявате на колегите си да са наясно с този факт. Дръжте екрана на компютъра си скрит от погледа на други хора.
6. Говорете по телефона с най-тихия си глас
Във всеки офис има най-малко един служител, който говори твърде шумно по телефона. Бъдете сигурни, че вие не сте този служител. Най-добре провеждайте личните си разговори извън стаята/офиса. Ако нямате тази възможност, то поне говорете тихо.
7. Изградете добра комуникация с колегите си
Стремете се да си вършите добре работата и се дръжте като съюзник, а не като конкурент на колегите си в офиса. Изградете добри отношения с другите служители, защото не знаете кога тяхната помощ, влияние или подкрепа ще ви потрябват.
8. Носете си лекарства в чантата
Работният ден може да бъде дълъг и уморителен, а това да ви донесе главоболие или напрежение в очите. Затова си носете в чантата някакви лекарства за облекчаване на болка и дискомфорт. Не е добре цял ден да сте нервни и заядливи в офиса, защото ви боли глава, нито пък е добре всеки път да искате аспирин назаем от някой колега. Същото важи и за дамските превръзки, за стотинките за автомата за кафе и т. н. Просто бъдете подготвени.