Много е разочароващо за човек да чувства, че е стигнал тавана на кариерата си в определена компания и няма път за развитие (нагоре).
Ако твърде дълго време сте очаквали повишение, но така и не сте го получили, много е възможно да не можете да разберете защо това е така.
Когато човек стои на една и съща позиция в продължение на няколко години, той може да спре да вижда ясен път напред, което е доста демотивиращо.
Ето и няколко причини, които ще ви дадат яснота, защо не успявате да постигнете целите си:
1. Поставяте си погрешни цели
Много е възможно проблемът да се крие във вашите цели. Може да сте твърде амбициозни за възможностите си или пък да разбирате успеха по по-различен начин. Може би е по-добре да се съсредоточите върху повишение на заплатата си, а не на позицията. Помислете за това каква е вашата мечтана работа, за това какви умения имате и какви отговорности ви харесва да поемате.
2. Държите се по-скоро възпитано, но не и искрено
Някои мениджъри усещат, когато служителите им не са достатъчно прозрачни. Те интуитивно разбират, че искрените хора са по-продуктивни в сравнение с лицемерните и на тях може да им се гласува по-голямо доверие. Затова, ако искате да изградите по-силни връзки с вашия екип и шеф, опитайте се да бъдете по-директни и честни. Винаги изказвайте своето мнение ясно и не се бойте да правите конструктивна критика.
3. Обичате да клюкарствате зад гърба на колегите
Ако злословите зад гърба на колегите, които считате за своя конкуренция, вие се държите непрофесионално и това може да навреди на кариерата ви в дългосрочен план. Дори да имате съмишленици в клюките, все някога вашите думи ще достигнат до шефовете и няма да им направят добро впечатление. Внимавайте пред кого какво коментирате и най-добре се фокусирайте върху собствената си работа.
4. Не се развивате като умения
Ако искате повишение – подобрявайте уменията си периодично и отразявайте това в своята автобиография. Помислете за начини, с които можете да подобрите знанията си извън работно време.
5. Вечно се оплаквате от нещо – от работа, колеги, шефове...
Никой не харесва мрънкачите, които вечно се оплакват от нещо в работата или драматизират миниатюрните проблеми. Избягвайте да натоварвате колегите и шефовете си с каквото и да е, което ви затруднява в работния процес. По-добре решавайте проблемите си мълчаливо, ако искате да ви уважават повече.
6. Не се стремите истински към повишение
Ако тайно си мечтаете за повишение и работите усърдно с надеждата шефът да ви забележи, но никой в офиса не е наясно с вашата цел, може би сте твърде мълчаливи за своите умения и таланти. Ако сте изключително добър в работата си, покажете го ясно.
7. Искате да бъдете перфектни, но не сте достатъчно креативни
Някои служители се опитват да бъдат перфектни, но някак им липсва вдъхновение. Вие не сте склонни към иновации, не приемате различни мнения и сте тесногръди. Може да сте супер организирани и продуктивни, но да изглеждате твърде закостенели в очите на шефа.
8. Съгласявате се винаги без да задавате въпроси
Служителите, които не смеят да възразяват и винаги се съгласяват с всички, не са любимци на шефовете, особено когато идва време за повишения. Темпото в бизнес средите е толкова динамично, че мениджърите трябва да умеят да реагират бързо, адекватно и с добра стратегия, без да се страхуват, че ще обидят някого или че някой ще ги намрази.