Някои служители са по-добри, по-работливи и по-кадърни от други и това е нормално, но има и такива, които попадат направо в графа "кошмар за работодателя".
Има служители, които са едновременно некадърни, мързеливи, вечно недоволни и негативно настроени към колеги, шефове и компания.
Ето и 10 характеристики на едни наистина кошмарен служител:
1. Точността не е сред вашите качества
Независимо дали забравяте важни срокове, дали закъснявате за работа и срещи, дали обичате да се разтакавате и да губите ценното време на колегите си, ако го правите - вие едва ли сте много харесвани в офиса.
2. Все се извинявате за нещо
Има една латинска поговорка, която гласи: "Excusatio non petita accusatio manifesta." Грубо тя се превежда като "Който се оправдава, всъщност се обвинява." Не разчитайте с оправдания да накарате другите да ви простят некомпетентността.
3. Задоволявате се с минимума
Ако гледате да полагате минимални усилия в офиса, колкото да избегнете уволнението, то вие определено не сте най-добрия служител на фирмата. Ако шефът ви иска повече от вас, а вие реагирате с раздразнение, явно работната етика ви куца.
4. Обичате да клюкарствате
Не всички клюки са лоши, но все пак ако обичате подлите сплетни зад гърба на шефове и колеги, вие едва ли имате добра репутация в офиса.
5. Смятате, че сте най-умният човек в офиса
Има хора с вродено самочувствие, които се имат за по-интелигентни от другите. Ако обаче те са едновременно с това са арогантни и надути, едва ли другите обръщат внимание на интелекта им.
6. Не вярвате в целите на компанията, за която работите
Ако смятате, че целите на вашата компания са глупави и мислите изпълнителния си директор за идиот, то вие само си губите времето в тази фирма. Най-добре започнете да си търсите друга работа.
7. Видимо сте по-малко продуктивни от колегите си
Ако повечето ваши колеги успяват да свършат видимо по-голям обем от работа от вас и то всеки един ден, вероятно просто не сте за този офис.
8. Не се разбирате с повечето си колеги и шефове
Възможно е проблемът да е в другите, но е възможно и вие да сте основният проблем в подобна ситуация.
9. Все гледате да се отскубнете по-рано от работа
Ако все си гледате часовника към края на работния ден и все се опитвате да се измъкнете малко по-рано, може би не ви пука достатъчно за вашите отговорности и ангажименти в работата.
10. Постоянно мрънкате на шефа си
Всички работни места са свързани с някакъв вид договаряне - за заплата, за бонуси, за работно време, за обем от задачи и т.н. Въпросът е служителят да не си измисля нови искания всеки ден, без реално да добавя голяма стойност към компанията.