Продуктивността на работа е нещо, за което всички се борим в тази ера на супербърз интернет и социални медии. Когато ни изскочи някое забавно видео например, фокусът ни се отмества от работния процес. В даден момент обаче крайните срокове започват да ни притискат, което налага да вземем нещата в свои ръце. За тази цел могат да помогнат следните съвети...
1. Подреденото работно място
Ако си представим едно разхвърляно бюро и едно организирано, кое от двете би улеснило работата ни? Без съмнение, това е подреденото. Колкото по-организирани сме отвън, толкова по-спокойни сме отвътре. Улеснява се концентрацията и се прояснява умът.
2. Необходимите ни неща да бъдат наблизо
Преди да започнем работа, е препоръчително да приготвим вода и храна, които са на ръка разстояние. Така няма да се налага да ставаме всеки път, когато усетим жажда или глад. С тази стратегия можем да спестим ценни минути и едно разсейване.
3. Телефонът – настрана
Всеки път, когато телефонът ни звъни или вибрира, подскачаме леко. Затова е препоръчително или да го изключим, или да го оставим настрана, докато приключим работата си. Ограничаването на мобилния интернет за известно време също е добра стратегия, тъй като известията от социалните мрежи за известно време няма да ни разсейват.
4. Да използваме слушалките
От полза е да слушаме мек бял шум, когато около нас има разсейващи звуци. Така, докато колегите ни говорят, можем да се съсредоточим върху работата си, без да се налага да правим забележка и да всяваме напрежение.
5. Мантра за успокоение
Бихме могли да напишем успокояваща фраза или мантра, която да държим близо до нас. Така, всеки път, когато се почувстваме стресирани, можем да си я припомним и да се успокоим.