С препълнения график и напрежението на работното място, не е изненадващо, че става все по-трудно да се концентрираме. Управлението на времето и запазването на фокуса се превръщат във важна задача от ежедневието ни.
Докато най-добрият трик е да се съсредоточим върху една конкретна задава, без да отвличаме вниманието си с друга дейност, следните съвети могат да ни предпазят да се разсейваме от постоянните известия, които получаваме на телефона и лаптопа.
1. Да пием повече вода
Когато сме подложени на стрес, ефективността ни автоматично намалява. Проучване, публикувано в Journal of Nutrition, установява, че дехидратацията на организма може допълнително да влоши концентрацията и менталните ни умения.
Затова трябва да се уверим, че пием достатъчно вода през деня.
2. Правилната температура е много важна
От данни на проучване, публикувано в списание Building and Environment, става ясно, че продуктивността може да пострада, ако температурата в работното помещение е като твърде ниска или прекалено висока.
Ниските температури могат да предизвикат психически стрес, докато по-високите крият риск от сънливост, което на свой ред ни прави неефективни.
3. Да засичаме времето
Да определим време, в което ще завършим дадена задача. Можете да настроим таймера на телефона си, за да определим почивките сами за себе си.
Когато знаем, че трябва да се вместим в определено време, за да завършим дадена задача, автоматично ще повишим концентрацията си, за да я изпълним.