Те са родени след 1995 г. Едно различно поколение, което има съвсем различна представа за живота от по-възрастните. За тях са изписани клишета, че не стават от компютъра, непрекъснато цъкат на смартфоните. В същото време не четат. Дигитални деца, които не се подчиняват на правила.
Истината е, че дори експертите срещат трудности да ги вкарат в рамки. Но какво трябва да знаем за поколението Z?
Те са оригинални
Независимостта и безпристрастността на младите хора доведе до факта, че е трудно да се оцени това поколение. Всички те са оригинални, поради което дори и в рамките на една възрастова група е необходимо да се отделят още няколко.
Изпитват трудности да създават приятелства
Хората, израснали в мрежата, по-трудно комуникират офлайн. Ефектът се засилва от непрекъснато гледане на видео блогове в Youtube – смятат, че са приятели с блогъра, защото го гледат всеки ден. А той дори не подозира за съществуването му. Психолозите имат термин за подобна връзка – парасоциални отношения. Подобна еднопосочна комуникация може да стигне твърде далеч и то не в добра светлина. Поколенията Милениум и Х все още имат опит в социализацията в реалния живот, разделят приятелите онлайн и офлайн. В рисковата група остава само генерацията Z.
Те са лекомислени
Това лесно се доказва от отношението им към работата. Те не спорят, избягват конфликтите и ако нещо не им е удобно в работния процес или не им харесва – стават и тръгват. Техният подход е истински бич за работодателите.
Трудно е да бъдат мотивирани
Основната мотивация за новите 20-годишни е интересът. За тях интригуващите и вълнуващите задачи са по-важни, отколкото добра заплата.
Те имат различно отношение към работния график
Модерно двайсетгодишно момче най-вероятно няма да разбере защо трябва да седне в офиса от девет до шест. Той работи, когато се чувства удобно. И думата „работа“ не означава период от време, а набор от задачи, които той трябва да изпълни качествено и навреме.
За тях е трудно да работят в екип
Те смятат, че ако трябва да се свърши добре една работа, трябва да го направят сами. Без да разчитат на помощта на другите.
Те са индивидуалисти
Поколението Z се опитва да избяга от традиционните модели – във външния вид, в отношенията с партньори и в подхода към работа. И смело говорят за тяхната неконвенционална сексуална ориентация.
Те са за здравословен начин на живот
Според проучване сред поколението Z, спортът и здравословният начин на живот са на трето място сред интересите им след музиката и забавленията. Оттук се създават и потребителските им навици – те са готови да изхарчат значителни суми за здравословна храна и спортни стоки.
Наемат, не купуват
Представителите на поколението Z предпочитат да не се обвързват емоционално и финансово. Защо да си купите апартамент, ако можете да наемете? Защо да купите кола, ако можете просто да се обадите на такси компания?