Ежедневно вършим милион неща и обикновено дори не се замисляме дали ги изпълняваме правилно. Ако обаче се замислим, ще осъзнаем, че в много от ежедневните дейности всъщност бъркаме. А това дори може да се отрази негативно върху здравето.

Кои навици трябва да се преразгледат?

1. Отлагането на алармата

Всеки път, когато отказваме да се събудим веднага, започва нов цикъл на съня, тялото обаче просто не може да се отпусне и да се потопи в дълбокия сън. Това може да доведе до сънливост и умора за останалата част от деня.

За да се предпазите от тези негативни последици, трябва да станете още при първото иззвъняване на алармата. Така ще останете енергични през деня.

2. Количеството паста за зъби

Не е нужно да се покрива цялата повърхност на четката за зъби с паста. Напълно достатъчно е количеството колкото грахово зърно. Целта на пастата за зъби е да отстрани денталната плака.

Още по темата

3. Гореща вана

Какво по-хубаво от горещата вана след края на тежък работен ден? Някои хора обичат да прекарват там часове. Не е препоръчително обаче да седите във ваната с гореща вода за повече от 20 минути.

Това може да натовари работата на сърцето, както и да доведе до по-бързо остаряване на кожата.

4. Кафе рано сутрин

Събуждането рано сутрин е стресиращо за организма, най-вече защото е придружено от отделянето на кортизол – хормон на стреса.

Когато се консумира кафе веднага след събуждане, ефектът на кофеина няма да бъде толкова силен, заради повишеното ниво на кортизола в кръвта. С течение на времето, тялото ще изисква все повече кофеин, за да се събуди.

Учените препоръчват да пием кафе след 9:30 сутринта или 3 часа след събуждането, когато нивото на кортизола спадне.