IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продуктивни ли са дистанционните ви служители?

4 май 2018 09 40

5 начина да ги държите изкъсо

Снимка: istockphoto.com

Снимка: istockphoto.com

Трудно е да държите максимално продуктивни хората, които работят за вас от дома си, без да идват в офиса. Все пак технологичната революция направи това възможно – има различни комуникационни платформи, които помагат на екипите да работят по-организирано помежду си дори част от служителите да действат дистанционно.

В много отношения този начин на работа помага на компаниите да разширяват обхвата си от експерти с отлични умения, но с географски ограничения. В същото време, дистанционната работа си има своите предизвикателства.

Ето и 5 съвета как да работите по-успешно с дистанционните си служители:

1. Общувайте постоянно

Най-важното нещо при този тип работа е добрата и редовна комуникация. Всеки член на екипа ви, който работи от дома си, трябва да е готов да отговори на ваши обаждания, имейли или съобщения редовно в работно време. Това означава, че е на разположение и че можете да разчитате на него. Използвайте някаква платформа като Skype, например, за поддържане на отворена линия на комуникация. Направете и чат група на целия екип, така че и колегите ви да могат да общуват свободно със служителите, които действат извън офиса.

2. Привлечете хората, на които имате доверие

Дистанционната работа изисква много доверие и от двете страни. Трудно е да държите даден член от екипа си отговорен за ежедневната работа, ако не го виждате всеки ден в офиса. Заложете на отговорни хора, които знаете, че ще вършат работата си, без пряк надзор. От съществено значение е всеки член на екипа ви, който работи от дома си да си спазва зададените срокове и да го прави качествено.

3. Бъдете гъвкави

Тъй като дистанционните служители често са склонни да вършат работата си или рано сутрин, или късно вечер, важно е да уважавате тези техни желания и най-вече свободата им. Разбира се, добре е предварително да се уточните с тях, по кое точно време на деня те ще бъдат най-продуктивни. Предупредете ги, ако намеренията им пречат по някакъв начин на работния процес.

4. Използвайте софтуери

Ако имате дистанционни служители, правилният софтуер е вашият най-голям съюзник. Вече споменахме за полезността на чат платформите, но има и видеоконферентни решения, софтуер за управление на проекти и много други възможности. Тези решения спомагат за организирането на екипа ви и задържането ви на една и съща страница. Това важи особено за екипите, които имат нужда от редовни събрания.

5. От време на време се срещайте очи в очи с тези служители

Веднъж на две седмици или веднъж в месеца е добре да се виждате очи в очи с тези ваши служители или поне да провеждате пълноценни телефонни или онлайн разговори. Въпреки че може и ежедневно да поддържате чат връзка с тях, все пак е добре регулярно да имате по-задълбочени разговори, в които да им очертавате отговорностите им в близко бъдеще. Отделяйте един час веднъж или два пъти месечно за подобна комуникация, за да сте сигурни, че работата се движи в правилната посока.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари