IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да се продадете по-добре в 4 стъпки?

11 май 2018 10 10

Съветва маркетинговият стратег Дори Кларк

Снимка: Istock

Снимка: Istock

Умението да се продавате е много важно, за да може да се сдобиете с мечтаната работа и кариерно развитие.

Дори Кларк е маркетингов стратег и преподавател по бизнес администрация в бизнес училището към Университета Дюк, автор е и на многобройни книги. Тя споделя някои важни акценти относно начина, по който трябва да се продавате.

Ето какво съветва специалистът.

1. Помислете за аудиторията и се съобразете с нея

Не бива да изпращате една и съща автобиография и мотивационно писмо до всяка компания, в която кандидатствате. Трябва да се съобразите с начина на представяне на информацията.

„Можете да направите по-добра и по-задълбочена връзка с хората, ако помислите кои елементи ще изпъкнат“, казва Кларк.

Така например, ако човекът, с когото говорите, работи в областта на финансите, а вие също сте работили в тази сфера, може да насочите разговора към начина, по който този опит ви помага в работата.

2. Изчакайте възможно най-дълго, преди да представите своята идея

Кларк съветва клиентите си да дават кратък отговор на въпроса „Разкажи ми за себе си“ по време на събития. Следващата стъпка е да привлечете вниманието на другия човек.

Ако откриете начин да ангажирате вниманието на аудиторията и да му зададете възможно най-много въпроси, това ще ви позволи да намерите повече указания за това към каква тема да насочите разговора.

3. Излагайте идеята си кратко – за около 30 секунди

Целта не е да накарате другите да онемеят заради невероятния ви монолог, а да завържете разговор.

4. Не се придържате към сценарий

Съвсем нормално е да имате цялостна представа за това, което искате да предадете. Мнозина обаче стават изключително нервни, когато се притесняват, че може да се отклонят от предварителния сценарий.

В тези случаи обаче събеседникът остава с впечатлението, че нямате особен интерес към тях, а че единствената ви цел е да предадете своето съобщение.

Автор на статията:
Анна Дантева

КоментариКоментари