IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

5 интелигентни начина за работа с трудни колеги

15 ноември 2018 08 50

Не е нужно да влизате в конфликт с тях

Снимка: istockphoto.com

Снимка: istockphoto.com

Умереното и позитивно отношение, дори към онези хора в службата, които смятате за токсични, изисква известна самодисциплина. Разбира се, взаимоотношенията са двупосочна улица, но ако имате колеги, които нахлуват във вашето лично пространство, обвиняват ви, клюкарстват по ваш адрес или внасят негативизъм в офиса, ще трябва да проявите сериозен самоконтрол, за да не влезете в конфликт с тях.

Все пак по-добре е да запазите добрия тон, иначе нещата могат да ескалират във времето и работното ви място да стане непоносимо за вас.

Ето и някои добри стратегии как да се справите в подобна ситуация, без да изгубите самообладанието си:

1. Определете ясни граници и ги спазвайте

Интелигентните хора знаят, че не могат да угодят на всички. Трябва да се научите да казвате „не“. Помислете какво можете да толерирате и какво ви кара да се чувствате неудобно. Реагирайте всеки път, когато някой колега ви създаде дискомфорт, нарушавайки границите на ефективна колегиалност. Ако имате проблеми в отношенията с даден колега, не приемайте общи проекти и като цяло се опитайте да страните от него.

2. Не клюкарствайте по адрес на този колега

Дори този човек да не е любимец в офиса, не се увличайте в клюки и негативизъм по негов адрес. Най-много в даден момент да се почувствате виновни, че говорите негативни неща за човек, когото може би не познавате достатъчно. Дръжте се с уважение към всички хора, с които работите, дори и с тези, които ви действат на нервите. Ако имате проблем с даден колега, по-добре се конфронтирайте с него директно, вместо да говорите зад гърба му.

3. Не приемайте нещата твърде лично

Имайте предвид, че думите и действията на някои по-трудни хора може да нямат нищо общо лично с вас. Възможно е те да си имат някакви проблеми, които да са причина за негативното им поведение. Замислете се над това каква ли е ситуацията, която предизвиква този човек да се държи така. Проявете самоконтрол, ако усетите, че токсичният ви колега прекалява с търпението ви нарочно. Той рано или късно ще осъзнае, че си губи времето като се опитва да ви извади от равновесие.

4. Бъдете директни в разговорите си с неприятния колега

Токсичните хора трябва да знаят с какво ви разстройват. Затова е жизненоважно да комуникирате с тях и да ги накарате да поемат отговорност за действията си, вместо да обвиняват другите, да клюкарстват и т. н. Накарайте този човек да разбере с какво ви притеснява и му обяснете, че не можете да работите заедно, ако не разрешите проблемите помежду си. Не се дръжте арогантно или неуважително, защото това може да се превърне в негов коз срещу вас. Просто се обърнете към него прямо и му кажете, че подходът му към вас не е подходящ.

5. Преди всичко уважавайте себе си

Ако имате трудности в отношенията си с даден колега, можете да потърсите някаква подкрепа от шефовете си, но независимо от това дали те ще ви чуят или не, вие трябва да се държите със самочувствие. Консултирайте се за проблема с вашите приятели и близки и чуйте техните съвети. Опитайте се да чуете какво ви казва и интуицията за това как да действате в ситуацията. Интуицията е вашият личен барометър в комбинация с мнението на вашите най-близки хора. Те биха могли да ви помогнат да се справите с проблемния колега.

Автор - снимка
Автор на статията:
Teodora Dragoeva

КоментариКоментари