IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Какво да ядете на плажа, за да се чувствате добре?

7 август 2019 05 30

Не прекалявайте с мазното

IStockphoto

IStockphoto

Почивката на плажа е идеалният начин за релаксиране през този сезон. Освен задължителните компоненти в чантата като кърпа, слънцезащитно олио и очила, вие трябва да помислите и за нещо за похапване, за да се чувствате добре. По ивицата винаги има много магазини и „капанчета“, които предлагат най-различни изкушения, въпросът е доколко са полезни за вас и децата ви.

Няма как да се лишите от няколко фрапета и сладолед докато събирате тен, но въпреки това е важно да не прекалявате с тежките и мазни храни. Освен това начинът на приготвяне или някои развалени продукти могат да доведат до разстройство и хранително натравяне.

Ако искате да се храните по-здравословно и имате енергия за плажа, ето на кои храни да наблегнете:

Плодове

Закъде без тях? Майките и бабите винаги имат няколко банана и праскови в плажните чанти, за да могат да заситят глада на своите близки. Задължително си купете повече плодове, ако сте по-голяма компания.

Динята е онова, което ще ви разхлади на морето. Едва ли ще ви се носи тежкият плод от магазина до хотела, но ако сте на квартира и имате възможност да си я нарежете, сложете си няколко парчета в кутия и после в хладилната чанта. Така ще предотвратите дехидратация и ще похапнете нещо сладко на пясъка. В динята има ликопен и антиоксиданти, които пречистват от токсини и придават свежест на кожата.

7 идеи за семейно забавление на плажа

Гроздето е друг плод, който може да похапвате на плажа. Доста е сладък, но няколко добре изстудени зрънца ще ви дойдат добре в следобедите. Гроздето също има пречистващи свойства. Освен това е пълно с полезни влакна, които подпомагат храносмилането.

Праскови, ябълки, нектарини, сливи, са друг вариант за вашата семейна закуска на морето. По-добре да ядете плодове, отколкото пакетираните вафли и кексчета, които са пълни с Е-та и консерванти, водещи до умора и главоболие.

Зеленчукови пръчици

Вместо чипсовете, снаксовете и солетите, може да направите така наречените зеленчукови пръчици, които много нощни заведения предлагат. Те са здравословна алтернатива на вредните храни, които само ще ви донесат тежест в стомаха. Нарежете на ленти няколко краставици, моркови и чушки. Сложете ги в пликче и ги похапвайте без никакви угризения. Те са нискокалорични, пълни с фибри и много витамини и минерали. Ще ви заредят с енергия и същевременно ще се заситите.

Време за почивка – как да съберете багажа по-лесно?

Ядки

Фибри, протеини и полезни мазнини има в много от най-често консумираните ядки. Освен това една шепа ви е достатъчна, за да се наядете. След като сте яли нещо по-солидно на обяд, между 15 и 17 часа може да хапнете малко ядки, почивайки си на кърпата. Някои обаче са доста калорични, затова не прекалявайте с тях.

Леки сандвичи

Е, ако смятате да стоите цял ден на плажа, няма как да минете само с краставици или плодове. Може предварително да си приготвите или купите по-леки сандвичи. Този вариант е по-добър, отколкото мазния дюнер, който предлагат търговците наоколо. Само избягвайте овкусяването с майонези, разни салати с яйца или други сосове, които са пълни с добавки.

5 неща, без които да не тръгвате за море

Рибена чорба

Искате ли да не носите кутии и опитате храната в заведенията на плажа, заложете на онова, което се търси най-много – рибена чорба или пилешка супа. Повечето летовници наблягат на тези вкусотии, консумират нещо готвено на обяд и се нахранват. Много рядко ще случите на развалено. Бульонът ще успокои стомаха и няма да причини дразнене.

Не забравяйте, че не бива да влизате във водата непосредствено след ядене. Почетете малко книга или се намажете с лосион, за да изчакате храната да слегне.

7 неща, които да носите в плажната чанта

Снимки: IStockphoto

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари