IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мачо-рекламите водят до асоциално поведение у мъжете

13 май 2013 14 40

Особено застрашени от медийното влияние са младежите

Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

Силата на рекламата е безспорна. Отвсякъде ни заливат изображения и послания, които целят да продадат даден продукт или услуга и подсъзнателно те оказват влияние върху цялостното поведение на човек.

Един от най-дискутираните проблеми около влиянието на медиите, е свързан с килограмите и манията за отслабване. Неведнъж списания като Vogue са обвинявани, че провокират млади жени да стигат до лудост в стремежа си да постигнат манекенски мерки като тези, показвани в изданията. Повишаващият се брой на болни от анорексия и булимия жени също доказва тезата, че изображенията влияят пряко върху поведението на нежния пол.

При мъжете пък мачо-рекламите, акцентиращи върху силния, мъжествен образ, водят до антисоциално поведение според ново изследване.

Учени от университета в Манитоба, Канада са анализирали 527 американски списания, сред които Wired, Maxim и Golf Digest.

Те са открили, че в 56 % от изображенията в тях се представя „хипер-мъжествения" мъж, който окуражава читателите да се държат по-агресивно. Най-податливи на подобно влияние са по-малко образованите и по-неплатежоспособните господа, пише Daily Mail, позовавайки се на проучването.

„Младите мъже все още се учат как да се държат в обществото и те лесно попадат под влиянието на различните изображения", казват изследователите.

Те допълват, че сексистките реклами засилват негативното мислене на по-възрастните читатели.

Изследвани са реклами, които са създадени само от едно изображение в рамките на една година. Авторите на проучването отбелязват, че те внушават колко важно е да бъдеш мъжествен и агресивен, което се отразява на отношенията мъже-жени в обществото и води до асоциално поведение.

Предишни изследвания свързват стремежа към свръх-мъжественост с употребата на наркотици, опасно шофиране и склонност към насилие. Проучване през 2008 г. пък показва, че когато мъжете разглеждат снимки на мачовци започват да се отвращават от собственото си тяло.

Автор - снимка
Автор на статията:
Мария Господинова

КоментариКоментари