Успехът на работно място се дължи отчасти и на взаимоотношенията, които сте изградили там. На първо място са тези с шефа ви. Разбира се, важно е да сте в състояние да си вършите работата и да се справяте добре, но най-успелите хора са тези, които могат да работят в екип с останалите.
Това не означава, че трябва да сте приятели с шефа си, но определено трябва да си изградите добра репутация пред него. Когато шефът ви е наясно с качествата, които притежавате, това може да е само във ваш плюс.
Въпросът сега е как да го впечатлите? Просто правете правилните неща и ще изградите своя образ по-бързо, отколкото сте очаквали. Ето и десетте съвета, степенувани от мъжкото списание Ask Men:
1. Съобщавайте на шефа си всички новини
Независимо дали новините са добри или лоши, бъдете този, който ще информира шефа за всичко, което се случва с компанията. Все пак той трябва да е наясно с положението на фирмата и не трябва да мисли, че нещо се прикрива от него.
2. Обърнете внимание на статистиката
Бизнесът обича числата и статистиките. Така че, ако искате да впечатлите шефа си, научете най-важните данни за вашата работа. Най-доброто време, в което може да покажете своите знания, е по време на представяне на проект или на съвещание.
3. Подранявайте
Може би сте чували този съвет вече 100 пъти. Единственото обяснение за това е, че той наистина работи. Закъснението пък оставя много лошо впечатление. Разбира се, има случаи, в които просто така се получава. Въпреки всичко закъснението е равно на непрофесионално поведение. Тръгнете 30 минути по-рано от вкъщи, избегнете натоварения трафик и пристигнете по-рано на работа.
4. Изпълнявайте обещанията си
Това показва сериозно и отговорно поведение. Ако имате проблем със запомнянето на всички задачи, записвайте ги. Особено, ако обещанията са дадени на шефа. Направете си своя система и следете всички задачи.
5. Изказвайте уважително несъгласие
Може би понякога не сте съгласни с мнението на шефа си. Всъщност така и трябва. Няма нищо лошо да изразите своето несъгласие, стига да го направите по деликатен и уважителен начин. Това показва, че вие мислите и не сте там само да кимате утвърдително на всички негови думи.
6. Говорете като шефа си
Копирайте начина на комуникация, който използва шефа ви. Той предпочита имейли, разговор по телефона или лице в лице? Говори нормално или има прекалено бизнес-стил? Ако се научите да говорите по начина, по който го прави шефа ви, той ще е в състояние по-добре да разбира това, което искате да му кажете.
7. Сложете няколко книги на рафта и работни материали на бюрото
Да имате книги на работното място, не е никак лошо, стига те да са свързани с работата ви. Това показва, че вие искате да се усъвършенствате и че сте ценен кадър с потенциал. Работните материали на бюрото пък показват вашата загриженост за компанията.
8. Дръжте шефа си в течение за вашите задачи
Каквито и ангажименти и срещи да си уредите, казвайте на шефа си. Дръжте го в течение докъде сте стигнали с проекта, как върви работата, какви срещи сте си уредили. По този начин той ще се чувства уверен и по-съпричастен с вас.
9. Покажете, че идвате от фитнеса
Няма нищо лошо да тренирате, нали така? Напротив, грижата за самия себе си показва отговорно поведение и грижа за работата. Стига да сте си взели душ преди да отидете на работа, няма проблем да се появите със спортната чанта в ръка.
10. Привеждайте се в добър вид
Става въпрос дрехите ви да са изгладени и в съответствие с политиката на фирмата. Съобразявайте как изглеждате със срещите, които имате и с хората, които се срещате. Винаги ходете обръснати и ухаещи добре.