IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Мъжете трябва да крият емоциите, за да получат нова работа

4 юни 2013 12 40

Силният пол трябва да си остане такъв и да крие емоции по време на интервю за работа

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Обикновено жените набеждават мъжете, че са имунизирани от чувства и емоции. Мъжете от своя страна твърдят, че това не е така и че единственият проблем е в по-обраното показване на емоции от тяхна страна. В любовен план това може да създава неприятности на господата, но по отношение на работата – скритите емоции определено работят в тяхна полза. Нови изследвания показват, че мъжете трябва да контролират своите емоции по време на интервю за работа, ако искат да сменят работната обстановка.

Проучване на изследователи от Университета Гелф в Канада разкрива, че притеснението по време на интервю оказва негативен ефект върху личността на интервюирания, особено, ако той е мъж. Дебора Пауъл, която е един от авторите на изследването, твърди, че тревожността може да се изразява по няколко начина. Най-честите са: нервни тикове, затруднения в говора и проблеми в предоставянето на отговори.


Резултатите от проучването показват, че колкото по-спокойни и неемоционални са мъжете по време на интервю, толкова по-големи шансове имат да спечелят нова работа. След проведени тестове изследователите открили, че тревожните мъже и жени били оценени по-ниско, отколкото техните по-малко нервни колеги. Обикновено преди съдбоносния разговор за нова работа жените споделят своите страхове със свои приятели. Мъжете от своя страна предпочитат да запазят всичко за себе си. В резултат на това господата се представят по-лошо на интервюта.

Според изследователите хората, търсещи нова работа, трябва да научат повече за компанията и да се подготвят за евентуалните въпроси, които могат да получат. По този начин ще сведат до минимум шансовете за изненада по време на интервюто. Дори да ви се струва отчайващо, че преминавате през много разговори за работа, това всъщност ще ви бъде от полза. В един момент добивате опит и увереност, което ще ви помогне. Дебора Пауъл твърди, че загрижените хора, показват по-малък ентусиазъм и добронамереност – два основни фактора по време на интервю за работа.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари