През 2015 г. германската компания Volkswagen е продала 7,2 млн. опаковки със собствените си колбаси, наречени „къривурст“. Това е с близо 1,4 млн. бройки повече от реализираните за този период автомобили, съобщава „Зюддойче Цайтунг“.

Всъщност къривурст представлява наденица със ситно нарязано свинско месо. За първи път тя е приготвена в Берлин, като се продава с кетчуп или с доматена паста, примесена с къри.

Това не е първият случай, когато колбасите на германската марка изпреварват по продажби нейните автомобили. През 2014 г. резултатът бе 7,8 млн. продадени къривурста срещу 6,12 млн. превозни средства.

Компанията Volkswagen започва производството на колбаси през 70-те години на миналия век. Първоначално е създадено предприятие, чиято цел е да изхранва работниците от заводите на марката, но по-късно наденичките започват да се предлагат в супермаркети, както и на стадиона на футболния „Волфсбург“.

На всички опаковки с колбаси, производство на автомобилния гигант, е поставен надпис VW Original Part, което се превежда като „оригинална част Volkswagen“.

Германската компания произвежда също така кетчуп и сосове, а Ford предлага под своята марка дървени въглища.

Други нетипични продукти от автомобилни компании вижте ТУК