Една от истините, които всеки научава за здравословното хранене, е, че плодовете са полезни. Затова е странно, че много нисковъглехидратни диети отричат бананите.

Макар да са плод, бананите получават репутация на богати със захар и калории. Много диетолози и спортисти препоръчват да се избягва консумацията на тези плодове.

Един средноголям банан съдържа около 27 г въглехидрати, което е повече от две филии бял хляб, както и около 14 г захар. Тази захар е под формата на фруктоза, проста захар, която тялото усвоява бързо и може да доведе до повишаване в нивата на кръвната захар и инсулина. Калориите са 105.

Но ако сте почитатели на бананите, не е нужно да се отказвате от тях, за да стопите няколко килограма. Жълтите плодове няма да навредят на усилията ви за отслабване, казва Алиса Рамзи – специалист в областта на храненето.

„Една храна не причинява наддаване на тегло, точно както само една храна не води и до загубата му“, допълва тя.

В крайна сметка става дума за естествена захар – различна от тази, която добавяме с кафето си например. Освен това бананите са отличен източник на калий, съдържат още фибри, витамините C и B6, както и антиоксиданти, борещи се с възпаленията.

Фибрите всъщност могат да подпомогнат отслабването. Според данни на проучване на изследователите от Университета на Масачузетс в САЩ единствено увеличеният прием на фибри до 30 г дневно може да доведе до отслабване.

В заключение Алиса казва, че бананите не са враг. Ако целта ви е да отслабнете, съсредоточете се върху цялостния хранителен режим и тренировки, а не върху един плод.