Колко пъти сте започвали някаква тренировъчна програма и сте се отказвали? Често причината е, че не виждате желаните резултати и губите бързо мотивация. Истината е, че всяка тренировка в залата трябва да е съобразена с индивидуалната физика и капацитет на човека, както и с крайната му цел.

И все пак има някои доказани общовалидни правила, които ще ви помогнат да постигнете целта си, твърди фитнес гуруто и блогър Валентин Босиок. Ето и кои са те:

1. Зарежете празните приказки

Определено е по-приятно в залата да ви е забавно и да си имате другарче за компания. Разговорите обаче може да ви разсеят от главната цел (тренировката) и в крайна сметка да не свършите нищо. Не забравяйте, че сте отишли да тренирате!

Още по темата

2. Намалете почивките между сериите

Направете тренировката по-интензивна. Не пускайте почивка повече от 60-90 секунди между сериите, която е напълно достатъчна да възстановите дишането и млечната киселина да се изчисти от мускулите ви. Ако удължите до 2 минути и повече просто си губите времето. Идеалният вариант е да почивате не повече от 30 секунди.

3. Кратките тренировки са по-ефективни

Хормонът на растежа и тестостеронът покачват нивата си максимално до 40 минути след старта на тренировката и после започват да спадат. Ако тренирате повече от час хормоните, които изграждат мускулите спират да ги развиват.

4. Правете суперсетове

Суперсетовете са упражнения на срещуположни мускулни групи, които правите едни след други без почивка. По този начин стимулирате развитието им на максимум.

5. Фокусирайте се

Фокусирайте се върху собствената си тренировка. Така не само намалявате шанса да се контузите, но и ще тренирате по-ефективно, по-бързо и по-концентрирано.