Понякога се случва така, че дори когато изглежда да сме си набавили повече от достатъчно сън, се чувстваме сънливи и уморени през деня. На какво се дължи този ефект?

Ако часовете, прекарани в сън, не са причината, следващите най-често срещани са липсата на физическа активност и нездравословният хранителен режим. Изследователи обясняват, че възрастните, които правят леки физически упражнения няколко пъти седмично, се радват на повече енергия само след шест седмици. Подобрява се също така и качеството на съня.

Ако това обаче не помогне, не бива веднага да се насочваме към чашата с кафе. Макар ободряващата напитка да носи ползи за здравето ни, ако разчитаме на нея, за да се събудим, това може да има точно обратния ефект и да повиши сънливостта.

Преди да се обърнем към кафето, трябва да се уверим, че организмът е добре хидратиран, тъй като обезводняването може да затрудни способността ни да се концентрираме. За това можем да се ориентираме и по цвета на урината – тя трябва да бъде бледожълта, а ако потъмнее, това означава, че се нуждаем от вода.

Още по темата

Умората след достатъчния сън може да се дължи и на консумацията на алкохол вечерта преди лягане. Въпреки че заспиваме доста по-бързо, качеството на съня всъщност е понижено и съответно не можем да си починем адекватно.

Друг ключов момент, към който невинаги можем да се придържаме, е да ставаме по едно и също време, дори и през почивните дни.