За много от нас стресът е просто страничен ефект от ежедневието, с който сме се научили да се справяме или поне се опитваме. Важно е обаче да намерим начин да неутрализираме причините за стреса, защото в противен случай той може да наруши здравето ни.

Ежедневният стрес може да се прояви по различни начини, много от които са физически. На какво да обърнем внимание?

Липса на енергия

Стресът не засяга само ума, но влияе и физиологично, чрез освобождаване на хормона кортизол в кръвта. Резултатът е ускоряване на дишането и сърдечния ритъм и усещане за умора и летаргия.
Стресът може да бъде причина и за недоспиване, тъй като нарушава способността на организма да регулира биологичния часовник.

Отслабен имунитет

Когато стресът задейства освобождаването на кортизол в кръвообращението, той възпрепятства функцията на имунната система. Един от начините, по които прави това, е чрез потискане на хормона DHEA, който поддържа имунитета.

Още по темата

Промяна в хранителните навици

Стресът може да засегне нашите хранителни навици, като ни кара да вземем най-близкия шоколадов десерт.

Храненето по време на стрес често е причина за освобождаване на хормона на стреса – кортизол, което води до повишаване на апетита за т. нар. „комфортни“ храни.

От друга страна, много от засегнатите от стрес хора и губят апетита. Смята се, че зад това състояние също стои освобождаване на хормон, но такъв, който потиска апетита.