През последните години в България нашумя световната кампания за профилактика рака на простатата, наречена Movember (съчетание от думите moustache и november). Редица здравни инициативи привличат вниманието, но Movember го прави по много атрактивен и интересен начин.

В началото на месеца мъжете избръсват гладко лицата си и в продължение на 30 дни пускат мустаци. Освен че така променят лицето си, те са длъжни и да популяризират каузата чрез разговори за рака на простатата. Целта е да предизвикат мъжете в напреднала възраст да прегледат простатната си жлеза като единствен начин за ранна диагностика на простатен карцином.

Освен с рак на простатата през годините Movember е разширил обхвата на опасни за мъжа заболявания като е включил рака на тестисите, наблюдаващ се при по-млади мъже, и психичните заболявания при силната половина на човечеството.

Проучване показва, че една от характеристиките на истинския мъж е отговорността. Анкетирани посочват, че той трябва да умее да носи отговорност за себе си и за своите близки, на които е опора. Профилактичният преглед на простатата е начин мъжът да подходи отговорно към здравето си, а оттук и към благоденствието на своето семейство, устойчивостта на бизнеса си.

Ежегодният скрининг на простатата е стандарт в напредналите страни. Той следва да включва няколко стъпки: изследване нивата на PSA, ехографски преглед, ректално туширане.

Като част от световната кампания за рака на простатата през ноември 2017 г. уролозите специалисти в столичната Хил клиник предоставят второ експертно мнение за пациенти с открит рак на простата или бъбреци безплатно.

Когато пациентът чуе, че има рак, той изпада в униние или тревожност. Препоръчително е преди да вземе решение как ще се лекува да чуе второ мнение на признат и опитен лекар, който има опит в овладяването на злокачествени процеси. Консултантът може да отговори на допълнителните въпроси, които са изникнали междувременно и да препоръча подходяща за заболяването терапия.

Още новини за здраве може да намерите на Puls.bg