През зимата тялото ни се нуждае от допълнителни хранителни вещества, за да се чувства силно и здраво. Освен плодовете, чрез които си набавяме витамини, ядките също са много полезни за консумация. Те ни дават енергия и подпомагат имунната ни система.

Бразилското орехче е част от голямото семейство на ядките. Идвайки от южноамериканските страни, допреди няколко години то не бе чак толкова популярно у нас. Хранителните вещества в него го правят здравословна храна за много хора. Пълен е с витамини, минерали, въглехидрати, фибри.

В 100 грама бразилски орехи има 1917 мг селен, 376 мг магнезий, 725 мг фосфор, 180 мг калций, 5,73 витамин Е, 4,2 мг цинк, 2,43 мг желязо, 656 ккал, 14,32 г белтъчини, 12,27 г въглехидрати, 66,43 г мазнини.

Въпреки по-високата им цена, бразилските орехи се консумират през всеки сезон и могат да заместят много хранителни добавки. Ето 7 основни ползи на този вид ядки:

Един от най-полезните аспекти на бразилските орехи е, че се грижат за сърдечното здраве. Това е заради голямото количество на ненаситени мазнини и омега-3 мастни киселини. Това включва олеинова киселина и палмитолеинова киселина. Тези ненаситени мазнини са свързани с балансирането на холестерола на организма и подобряването на здравето на сърцето главно чрез елиминиране на опасни омега-6 мастни киселини от тялото и сърдечносъдовата система. Въпреки че способността им да балансират нивата на холестерола може да помогне за предотвратяване на атеросклероза, инфаркти и инсулти, не можем да пренебрегнем наличието на големи количества опасни наситени мазнини в бразилските орехи. Освен това те са висококалорични и препоръчителният прием на ден трябва да бъде до 6 ядки.

Кои са другите ползи на бразилския орех, четете на Puls.bg