Вредната храна е нещо, с което „прегрешаваме“ всеки ден. Опитваме се да се храним здравословно, но винаги някой чипс, сандвич или пържен картоф ще развалят плановете ни. Така приемаме по-голямо количество сол, много мазнини, захари и изкуствени аромати или консерванти. Това води до подуване на стомаха, газове и лениви черва. Проблемите са налице, затова трябва да направим нещо, с което да избягаме от неприятното чувство на тежест в стомаха.

Много е важно да не надвишаваме препоръчителния ежедневен прием на натрий (под 2,300 мг), както и на захар (до 6 супени лъжици за жените и до 9 чаени за мъжете). Хубаво е и да ограничим количеството на мазнините (до 65 г на ден или средно около 2 000 калории на ден).

Затлъстяване, метаболитни нарушения, диабет и сърдечни проблеми, са по-сериозните здравословни проблеми, които можем да получим, ако не ограничим приема на вредни храни. Първата стъпка, която трябва да направим, е да подберем храни и напитки, с които да облекчим чувството на тежест в стомаха след консумацията на бързата храна.

Ако прекаляваме с вредната храна, в тялото ни се натрупва по-голямо количество натрий. Това може да повиши кръвното налягане, да увеличи риска от сърдечен удар, инсулт или появата на бъбречно заболяване. Затова храните, богати на калий, противодействат на натрия. Например в средно големите банани има около 422 мг калий, портокалите съдържат между 230 и 350 мг от минерала, авокадото и спанака също са много богати на калий.

Пълнозърнестите храни също са добър избор след прием на вредни храни. Те ни засищат бързо и намаляват желанието за захар и въглехидрати. Те са богати на фибри, които от своя страна подпомагат стомашно-чревния тракт.

Повече по темата четете на Puls.bg