Обичате ли да похапвате сладко, когато сте тъжни? Захарта ни дава енергия и подобрява настроението, но до един момент. Когато се прекали с консумирането ѝ, тя забавя реакциите и ни прави по-лениви. Но не само това.

Много пакетирани храни като вафли, кексчета, бисквити, бонбони, съдържат добавена захар и консерванти, които ни засищат, но и са много калорични. Според консултанти по диетика, калориите, които тялото ни получава за деня от тези храни, не трябва да надвишават 10%.

Американски учени твърдят, че употребата на захарни изделия всеки ден може да доведе до депресия. Тяхното проучване обхваща близо 8 000 души, чиито хранителни навици са проследявани в продължение на 22 години. Според резултатите, мъжете и жените, които приемат по 67 г захар на ден, имат с 23% по-голям риск от развитие на депресия.

Още по темата

Освен до понижено настроение, пакетираните храни с добавена захар се свързват с появата на акне, особено тези с по-висок гликемичен индекс. Те повишават нивото на инсулина, засилват мастната секреция и възпалението на кожата. Доказано е, че хората, които са на диета с по-нисък гликемичен индекс, имат по-малко пъпки и по-чиста кожа. Затова и правилото е да избягваме сладкото, ако имаме акне.

Бръчките се появяват с остаряването на човек, но понякога някои наши нездравословни навици също могат да са фактор за това. Например консумацията на твърде много храни с рафинирани въглехидрати и добавена захар. Това нарушава производството на колаген в кожата, което намалява еластичността и предизвиква появата на бръчки и фини линии.

Повишаването на нивото на кръвната захар оказва негативно влияние и върху паметта и концентрацията. Ако не можете без сладко, по-добре е в горещините да наблегнете на повече плодове. Може да замените захарта в кафето с мед или сироп от гуава, а когато искате някакъв десерт, по-добре избягвайте пакетираните, а си направете нещо по-здравословно вкъщи.