Избягвате ли някои храни или похапвате всичко онова, което ви е сладко и любимо? Спазвате ли диета или просто ядете каквото ви попадне, без да мислите за излишните килограми? Здравословното хранене не винаги означава строги ограничения и часове, прекарани във фитнеса. 

В опитите си да влезете във форма по-бързо и да спазвате определен хранителен режим, вие допускате няколко основни грешки, които ви пречат да постигнете целта си. Има няколко мита за здравословното хранене, които не са съвсем верни. И сега ще ги развенчаем. 

Мит номер 1: Забравете за въглехидратите и просто ядете протеини 

Според Министерство на земеделието на САЩ, около 45 до 65% от ежедневния калориен прием на възрастните идва от въглехидрати. Здравни специалисти обясняват, че не бива изцяло да изключвате въглехидратите от менюто си. Ако приемате правилните, няма да имате проблем с килограмите. Препоръчва се консумацията на кафяв ориз, боб, киноа и сладки картофи, чийто въглехидрати са полезни за тялото. 

Мит номер 2: Една и съща храна отново и отново
Яденето на една и съща храна в продължение на няколко дни, както е при диетата на Дюкан, звучи добре и много хора смятат, че ще постигнат по-добри резултати, но по-късно установяват, че е по-добре да се хранят по-разнообразно. Много психолози са на мнение, че яденето на едно и също затормозява мозъка и води ди покачване на килограми. Според тях еднообразието и скуката могат да накарат хората да пренебрегнат диетата си.  

Още по темата


Мит номер 3: Черен хляб вместо бял 

Ако мислите, че яденето на черен хляб за отслабване ще ви донесе по-добри резултати, лъжете се. Не всеки е толкова полезен, колкото го смятат. В някои видове хляб имах различни набухватели, оцветители, подсладители и консерванти, които са също толкова вредни колкото и тези в белия хляб. Когато започнете хранителен режим с черен или пълнозърнест хляб, потърсете по-добра пекарна, за да сте сигурни, че това, което купувате наистина е качествено. Другият вариант е да си купите необходимите продукти и да го приготвяте вкъщи. Тогава със сигурност ще знаете какво ядете наистина. 

Мит номер 4: Всички калории са еднакви 

Това твърдение не е съвсем правилно. Не е важно само да броите калориите, а и да внимавате за произхода им. Жените трябва да приемат средно между 1 200 и 1600 калории на ден, докато мъжете - от 1 600 до 2 000 калории. Има разлика в това какви калории се приемат. Кое е по-полезно? 1 00 калории от чипс или други вредни храни или 1 000 калории от пълнозърнест хляб, сирене или ориз? Първите дават енергия, но бързо ще огладнеете, докато вторите ще ви заситят за по-дълго. 

Не само калориите, които определят колко хранителна е храната, но и източникът на тези калории. Висококалоричните храни с фибри са по-добри алтернативи всеки ден. Манго и боровинки са идеални за вашия калориен прием.

Мит номер 5: Избягване на алкохол

Не спирайте алкохола изцяло, а намалете консумацията най-вече на по-твърдия алкохол и газираните напитки като бири и сайдери, които водят до напълняване. В чаша бяло вино има 120 калории и обикновено се предпочита пред червено вино, което с 140-160 калории. Препоръчително е да пиете само по една чаша вечер.