Кикбоксът е спорт, по който се запалват все повече мъже и жени. При него се комбинират ударите с ръце и крака, които са типични за бокс, карате и муай тай. Ако ви е омръзнало да тичате в парка или да ходите на фитнес, разнообразете се с него. Той е идеалният начин да поддържате формата си през лятото.

Бойният спорт започва да се практикува първо в Източна Азия, но след 1970 година става популярен и в САЩ. Благодарение на различните видове удари, хората не натоварват само една част от тялото.

Tialoto.bg събра 4 причини, поради които да тренирате кикбокс:

Проучване, спонсорирано от Американския съвет по упражненията – неправителствена организация, сертифицирана в обученията на фитнес инструктори, показва колко голяма роля има кикбоксът за работата на сърцето. Той подобрява кардиовизуалното здраве като натоварва цялото тяло. Така то отделя по-голямо количество пот и токсини. Резултатите на участниците в изследването сочат, че сърдечната им честота по време на тренировка е 75-85%, докато при други упражнения като кардио и аеробика, тя е по-малка – 65-85%. От Американския съвет изтъкват, че единственият недостатък на този спорт е, че води до някои травми, затова начинаещите трябва да слушат наставленията на треньора.

Ако включите 1-2 тренировки по кикбокс между останалите ви активности през седмицата, ще стегнете по-добре мускулите и ще станете по-пластични. Това от своя страна ще ви предпази от травми. Бързите удари и ритници при бойния спорт са подходящи за подобряване на рефлексите на тялото.

Още по темата

Проучване, обхващащо група от пациенти с множествена склероза, които ходят на кикбокс, показва добри резултати. Хората с това автоимунно заболяване изпитват затруднения с двигателната активност с годините и този спорт е едно от нещата, с които могат да се почувстват „по-мобилни“.

Третата причина, която ще ви накара да отидете в залата по кикбокс, е това, че той се отразява добре и на психичното ни здраве. Практикуването на бойния спорт намалява стреса и ни кара да мислим по-позитивно за нещата. Ударите от бокса, карате и муай тай помагат за освобождаване на агресията и натрупаното напрежение от дългата работна седмица. А според изследване от 2016 г. в САЩ, кикбоксът не само стяга тялото, а и подобрява производството на хормоните на щастието.

По време на тренировките се изразходват между 350 и 450 калории. Кикбоксът е високонатоварващ спорт, при който се топят доста мазнини. Той дори подобрява метаболизма, което е поредното доказателство, че е подходящ за хора, които са на хранителен режим и искат да стопят няколко килограма.