Ако искате да сте в добра форма, има куп различни класове с физически упражнения, по които може да хвърлите една камара пари. Но науката ви препоръчва нещо конкретно - а именно познатите стари тренировки в стил буткепм.

Изследване на Американския съвет по упражненията разкрива коя е най-добрата тренировка не само за визията и здравето ви, а и за психическото ви състояние и ефективността ви в ежедневието. В проучването са участвали 6 мъже и 6 жени, на възраст между 19-29 години, които са преминали 40-минутна тренировка в стил буткемп (кросфит, високо интензивна интервална тренировка, т.е. HIIT), след което са били измерени техните показатели – консумация на кислород, горене на калории и сърдечен ритъм.

Функционална тренировка

Тренирането на тялото да бъде в постоянна кондиция и да може да изпълнява ежедневни активности не трябва да бъде подценявано. Професорът по спорт и упражнения и съавтор на изследването Джон Поркари от университета в Уисконсин твърди, че буткемп тренировките представляват не просто функционална тренировка, която помага за изграждането на мускули.

„Човек се учи как да разполага с тялото си и възможностите му, не просто да вдига тежки неща“, коментира той пред Time.

Отслабване

Друго предимство на буткемп тренировките е, че те са страхотна опция за отслабване. Според изследването участниците са изгорили средно около 7.8 калории на минута, което се доближава до спининга, при който се горят около 9.8 калории на минута.

При буткемп тренировките обаче се изгражда цялата мускулатура, което води до по-продължително и прогресивно горене на калории в дълготраен план дори при спокойно положение на тялото.

Високо интензивни интервални тренировки

И не на последно място изследването показва, че буткемп тренировките повишават значително сърдечния ритъм, което доказано гори мазнини и изгражда мускули. Сърдечният ритъм на участниците е достигнал средно между 77-91 % от техния максимум в пиковите моменти, а в минутите за „почивка“ е слизал до 50-65 % от максимума.