IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Kак да изкарате на среща самоуверената и заета бизнесдама

11 март 2013 09 00

Вие трябва да играете по нейните правила и все пак да останете мъж - уверен и разбиращ

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Отново ли вечерят сам пред телевизора? Винете за това шефа ѝ. Според изследване на сайта за срещи между заети професионалисти жените са склонни да отменят любовна среща, ако изникне някакъв работен ангажимент. В проучването 36 % от дамите признават, че винаги намират време за срещи, докато при мъжете този процент скача до 50.

„Необвързаните дами са по-склонни да се фокусират върху кариерата си, отколкото върху личния си живот", казва Ирен ЛаКота , говорител на сайта It's Just Lunch (Това е просто обяд). „Те работя здраво, за да се издигнат до високи позиции и са готови на всичко, за да ги запазят".

Как тогава можете да спечелите вниманието на една наистина заета бизнесдама? Ето и шест съвета, които да ви помогнат:

1. Изберете най-доброто място в бара

Ново изследване показва, че 44% от бизнесдамите смятат, че питие в бар е най-добрият вариант за първа среща. (Само 5% предпочитат вечеря или кино). Ако избирате бар, гледайте да не е прекалено шумен, нито пък да е със статут на „уединено кафе" . Мястото трябва да ви предоставя възможност да се чувате, но същевременно в него да има енергия и живот.

Ако е възможно, избегнете високите бар-столове, защото са неудобни и намерете някой ъгъл с гледка към бара.

„Тъй като тя няма много време, трябва да използвате предоставения шанс мъдро. Не ѝ се нахвърляйте, колкото и да е красива. Тя е уверена и смята, че всеки мъж трябва да заслужи вниманието ѝ.", казва Ник Савой, президент на LoveSystems.com - група, която обучава мъжете как да излизат по срещи.

2. Не ѝ ставайте съветник

45 % от жените се чувстват удобно в разговора, когато говорят за работата си/бизнес. Така че спокойно и вие можете да направите същото. Ако тя започне да ви бомбардира с обяснение и проблеми в офиса, „най-доброто, което можете да направите, е просто да стоите и да слушате. Бъдете като трибуна, на която тя споделя опасенията си. Не я съветвайте и не ѝ давайте акъл", казва Марша Рейнолдс , автор на Wander Woman: How High-Achieving Women Find Contentment and Direction.

„Тя може сама да намери решение на проблемите и това, че вие сте я изслушали и сте и дали възможно да намери отговор, ви прави безценни".

3. Бъдете практични

Успелите заети жени са стигнали до позицията, на която са, защото са работливи и практични. Така че те уважават това качество у срещуположния пол. Слушайте я внимателно какво говори и ако с вашите познания можете да ѝ бъдете полезни, възползвайте се.

Например, ако има някакви проблеми с компютъра си, а вие разбирате, можете да споделите как да се справи в ситуацията. Но не ѝ натрапвайте помощта си, а просто споделете. Тя със сигурност е схватлива и сама ще ви помоли за помощ, ако прецени, че намесата ви е адекватна и харесва компанията ви.

4. Уважавайте графика ѝ

Запознайте се календара ѝ. Никога не настоявайте да промени някой ангажимент, За нея работата е на първо място, докато вие не я изместите. Тогава тя сама ще предпочете да прекара времето си с вас.

Ако пък е имала тежък ден, вечерта измислете нещо лежерно и разтоварващо, а не я карайте да ходи на поредното лъскаво събитие.

„Дайте ѝ време смени вълната след работния ден и да си възвърне малко енергия", казва Джозеф Силона, психолог и специалист и терапевт в Ню Йорк.

5. Третирайте я като жена, а не като изпълнителен директор

Около нея има много мъже, които я гледат в очите и изпълняват всяка нейна дума в офиса. „Не влизайте в категорията на мъжете, с които тя си има работа по цял ден. Работата няма да я стопли нощем. Тя иска да знае, че имате нещо, което не може да си даде сама", казва Пати Стенджър, автор на книгата The Millionaire Matchmaker.

6. Бъдете по-дебелокожи

Опитайте се да не се ядосвате и обиждате, ако в последния момент тя все пак отмени срещата, заради нещо, изникнало в работата.

Научете се да ѝ влизате в положението и да не правите драма от промяната на срещата. Така демонстрирате несигурност, което няма да бъде във ваша полза, твърди Джордж Лоуенстейн, професор по икономика и психология в университета „Карнеги Мелън".

Автор - снимка
Автор на статията:
Мария Господинова

КоментариКоментари