IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Научете се да казвате „извинявай“ и да печелите от това

14 август 2013 13 00

Всеки човек трябва да усвои своя най-добър метод за извинение

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Няма безгрешни хора и на всеки се случва да сгреши. В това няма нищо лошо, стига провинилият се човек да има смелостта, желанието и умението да се извини. Дори да смятате, че най-успелите лидери са супер корави мъжаги, истината е, че една част от тях знае кога да каже „съжалявам“. Понякога признанието на грешката може да ви донесе успехи, за които дори не сте подозирали.

Най-важният урок е, че когато човек се извинява, той трябва да го направи честно, открито и наистина да мисли това, което ще изрече. Сгрешилият човек трябва да бъде достатъчно силен и смел, за да се изправи срещу обстоятелствата и да не търси вината у другите. Комбинацията от добри продукти/услуги, разумни цени и признание на пропуските (когато има такива), може да ви направи една от най-успешните фирми в своята област.

Ето и навиците, които ще ви помогнат да направите извинението си още по-ефективно:

Независимо дали се извинявате на служители, колеги, клиенти, семейство или близки, тези правила ще ви помогнат да създадете добро впечатление у другите. Затова по-добре ги научете и прилагайте всеки път, когато се наложи:

1. Кажете истината. Казват, че „бялата лъжа“ е благородна. Дори да нямате лоши намерение към човек, все пак вие изричате лъжа и му казвате нещо невярно. Най-добре кажете истината, а не прикривайте, защото рано или късно всичко ще излезе наяве.

2. Поемете отговорност. Застанете зад действията и думите си и не се опитвайте да се оневините, ако сте сигурни, че грешката е във вас. Няма смисъл от дрязги, а напротив – по този начин създавате добро впечатление.

3. Бъдете носител на лоши новини. Не позволявайте на клиентите или други заинтересовани хора да научат за вашите недостатъци от друго място.

4. Разберете, че вие трябва отново да спечелите доверието на останалите. Казват, че доверие се гради с години, но се разрушава за секунди. В бизнес средите доверието не е идентично с това е личен план. Освен ако не сте направили някоя много голямо грешка спрямо даден човек, вие имате право да му се извините и да поискате нещата да бъдат същите, след като отново се докажете.

5. Планирайте предварително. Според някои лидери най-добрата подготовка срещу сривове и най-ефективната защита срещу кризата, е планирането на най-лошият и черен сценарий. Нека вие и вашите приближени хора се събирате от време на време, за да обсъдите евентуалните негативни развои на всяка ситуация.

6. Учете се от грешките си и покажете това, на което сте се научили. Бъдете честни с другите. Ясно е, че всеки може да допусне грешка и че първият път трябва да се прости. Най-важното, което трябва да направите, е да преосмислите проблемите около ситуацията и да си извлечете поуки от случилото се. След като го направите, е време да се реванширате и да покажете това, което сте научили.

Автор на статията:
Милена Алексиева

КоментариКоментари