IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо вашите подчинени ви мразят

18 ноември 2013 10 30

Шефът по презумпция не е любим на служителите, но с поведението си може да стане и враг номер 1

Снимка: Dreamstime

Снимка: Dreamstime

Просперитетът на една компания се крепи на уменията на хората в нея. Добрият лидер е неизменна част от екипа, но и хората в него на по-ниските йерархически стъпала са важни. А за да върви работата гладко, е необходимо да има разбирателство между членовете на целия екип – т. е. вашите служители да комуникират ефективно помежду си и с вас, без да има негативни чувства.

Да си шеф не е чак толкова лесно. Има хора, които виждайки се с малко власт, забравят откъде са тръгнали и накъде отиват. Рядко всички служители харесват своя ръководител, ала по-лошото е, ако го мразят или не го уважават. Ето и причините, заради които можете набързо да се превърнете в най-нежелания и недолюбван в офиса:

1. Ако не правите нищо

Често шефовете си мислят, че имат правото да влязат в стаята и да си кръстосат краката, взирайки се в една точка; да правят работни обеди от по 2 часа, докато пренасочват работата към своите подчинени.

2. Ако се оплаквате постоянно

Прекалено е топло, прекалено е горещо, свети му, не му свети, кафето е ужасно и т. н. Никой не обича тези, които постоянно се оплакват. Със сигурност и на другите невинаги им е комфортно, но те не мрънкат, така че спрете, за да не ви спретнат накрая някой мръсен номер и наистина да ви стане некомфортно.

3. Прекалено сте позитивни

Това е толкова дразнещо, колкото и другата крайност – оплакването. Ако някъде има заплаха или проблем, служителите ви очакват от вас да го разпознаете и да се заемете с решаването му, а не да му търсите позитивите. Подчинените ви искат спокоен и концентриран лидер по време на криза, а не някакъв забавен сектант, който сякаш не изважда тревата от устата си.

4. Клюкарите повече от девойка в пубертета

Това едва ли се нуждае от излишно обяснение, но знайте, че клюките лесно могат да се обърнат срещу вас.

5. Мазните се на собствения си шеф

Никой не обича мазниците. И по-важното е, че не ги уважава. Ако вашите подчинени ви гледат как постоянно целувате задните части на човека над вас, то неминуемо ще загубите авторитета си пред тях.

6. Приписвате си техния труд и идеи

Как бихте се почувствали, ако вашият шеф ви открадне идеята или си припише заслугите за нещо, което сте направили вие? Със сигурност няма да подскачате от радост, а вероятно ще го кълнете наум. Е, познайте – и вашите служители няма да питаят топли чувства към вас, ако се държите по подобен начин.

7. Не слушате

Ако се държите така, сякаш знаете и можете всичко и не обръщате внимание на въпросите и обясненията на другите, то те ще спрат да комуникират с вас. А без комуникация екипът вече не е екип и работата няма да бъде свършена.

8. Не делегирате

Вярно е, че човек разчита най-вече на себе си, но при съвместната работа трябва да се делегират някои неща, било то и по-дребни. Ако сте някой маниак на тема контрол и постоянно се ровите в работата на другите, разглеждайки детайлно всяко тяхно действие, то ще ги изнервите за отрицателно време. Освен това ще им покажете, че им нямате доверие и те ще ви намразят... а може и да спрат да работят. Все пак нали вие проверявате и после променяте всичко?

9. Правите неподходящи коментари

Това, че сте техен шеф, не ви дава право да ги обиждате и да ги карате да се чувстват неудобно с някои забележки. Освен това като ги мъмрите, го правете насаме, а не пред другите, за да ги унижите. Унижението не се забравя и повярвайте, ще пожелаят да ви отмъстят.

10. Постоянно им навирате в лицето, че сте им шеф

Това че вие ръководите хора, трябва да ви прави по-отговорен, а не да ви връща в ученическите години, когато всяко дете се фука кой познава и кои са мама и тате. Може и да имате малко повече власт, но вашите подчинени са индивиди и освен това си имат права. Така че вместо да се тупате в гърдите и да обяснявате всяка своя дума и действие с „защото съм ти шеф“, по-добре спечелете уважението им с действие и работа, за да не се налага изобщо да се обяснявате какъв сте.

Автор - снимка
Автор на статията:
Мария Господинова

КоментариКоментари